سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است


یکی از خصلت های جریان عقلانیت اسلامی - و گفتمان انقلاب - این بوده که بیگانگان بخصوص استکبار را در عقب نگه داشتن ایران و لطمه زدن به آن موثر می دانسته؛ شبه روشنفکران و غربگرایان برعکس همواره می گفتند که ایراد از درون است و ما داریم تقصیرهای خود را به گردن دیگران می اندازیم...(مثلا پارادایم دو کتاب معروف «ما چگونه ما شدیم؟» نوشته ی صادق زیباکلام و کتاب «جامعه شناسی خودمانی» اثر نراقی همین است)
امروز که گفتمان انقلاب در یک تعادل و بلوغی دولتمردان را توصیه میکند که در حل مشکلات به داخل تکیه کنند و همه ی مشکلات را به بیرون ارجاع ندهند، چه شده که چهره های شاخص اصلاح طلبی و رسانه هایشان دائماً نقش تحریم ها را پررنگ  میکنند و درباره ی آثار آن بزرگ نمایی می کنند؟! رهبری گفته اند: کلید حل مشکلات در ظرفیتها و امکانات داخل کشور است.
اما اینان امروز کلید حل مشکلات را در سیاست خارجی و بطور صریح تر در نسبت با امریکا تعریف میکنند و احتمالاً برای حل مسائل در حوزه سیاست خارجی «اختیار تام» می خواهند. رهبری هم هرچند با این نگرش مخالف است ولی طبعاً عرصه را برای عمل فراخ می کند تا شبهه ها و بهانه گیری های آینده را خنثی کرده باشد.
شاید اقدام رهبری در طرح «نرمش قهرمانانه» و دادن «اختیار تام» خنثی کردن شبهه افکنی ها و بهانه گیری های آینده باشد. بالاخره بخشی از دولت تربیت شدگان مکتب هاشمی و خاتمی هستند. بالاترین تهدید آینده ی سیاسی ایران می تواند این باشد که عده ای افراطی ناتوانی در بهبود اوضاع اقتصادی را بهانه کنند تا به نظام فشار وارد کنند؛ شبیه نمایندگان افراطی مجلس ششم یا شبیه بهانه ی خاتمی در محدود بودن اختیاراتش...


۴ نظر ۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۷
مهران شیخی

یادداشت مهمان:

ناگفته‌هایی از حضور سرزده و سخنرانی سید حسن نصرالله در روز قدس 1434

به نقل از تارنمای مقاومت اسلامی: www.moqawama.ir

۴ نظر ۲۴ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۴
مهران شیخی

هر روز در سکوت خیابان ِ دوردست

روی ردیف نازکی از سیم می‌نشست


وقتی کبوتران حرم چرخ می‌زدند
یک بغض کهنه توی گلو داشت...می‌شکست

ابری سپید از سر گلدسته می‌پرید:
جمع کبوتران خوش‌آواز خودپرست

آنها که فکر دانه و آبند و این حرم
جایی که هرچقدر بخواهند دانه هست

آنها برای حاجتشان بال می‌زنند
حتی یکی به عشق تو آیا پریده‌است؟

رعدی زد آسمان و ترک خورد ناگهان
از غصه‌ی کلاغ، کلاغی که سخت مست...

ابر سپید چرخ زد و تکه‌پاره شد
هرجا کبوتری به زمین رفت و بال بست

باران گرفت - بغض خدا هم شکسته بود
تنها کلاغ روی همان ارتفاع پست،

آهسته گفت: من که کبوتر نمی‌شوم
اما دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست 

۸ نظر ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۰۸
مهران شیخی

امروز جناب وزیر امور خارجه  در مورد هلوکاست زحمت کشیدند و در فیس بوک برای خانمی نوشته اند که "مردی که هلوکاست را انکار میکرد،رفت "

فکر میکنم ایشون کمی پاشون را بیشتر  از گلیمشان دراز کردند

چند جمله خطاب به ایشان!

آن مرد نرفته است
آقای ظریف اونی که می گفت افسانه هولوکاست هنوز هست، جایی نرفته وسایه اش همیشه روی سرماست به کوری چشم خیلی ها
امام خامنه ای:
آزادى بیان- که آنها دم از آن مى‌زنند- به آنها اجازه نمى‌دهد که در باب افسانه‌ى کشتار یهودیان - معروف به هلوکاست - کسى تردید بکند. در آن قضیه، جاى آزادى بیان نیست! 1384/11/18

در ضمن جناب ظریف

آن مرد که می گفت " اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود" دیگر رفته است
اما
آن مرد که گفته بود " ما با اسرائیل سر جنگ نداریم" هنوز هست.
شاید هاشمی هزار عکس یادگاری و خاطره با امام داشته باشد ولی سید حسن نصر الله احتمالا هیچ.
این روزها انتخاب با شماست که از مجمع عقلا باشی یا از قافله عشاق....

 

ببخشید کمی شاید نا مودبانه این مطلب را نوشتم

۵ نظر ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۳۰
مهران شیخی

اوایل اعلام سرپرستی آقای توفیقی برای وزارت علوم بود که با یک کار گروهی دوستان کشور بیانیه ای صادر شد مبنی بر سنخیت نداشتن جناب توفیقی  با شعار اعتدال رییس جمهور ،بعضی از  دوستان به روحیه مجلسیشان(که اصلا هم گذاشتن توفیقی را دهن کجی به مجلس نمیدانستن !!!) بر خورد و گفتند کار اشتباهی هست و ...

در دو سه روز اخیر شاهد عزل و نصب هایی بودیم که فقط  میتوان دلیل این عزل و نصب ها را تسویه حساب با فتنه دانست ، مثال واضح آن جناب آقای حجت‌الاسلام دکتر شریعتی ریاست دانشگاه علامه که در یک روز تعطیل عزل گردیدند .

جناب آقایان مجلسی و علی الخصوص مجلسی های شهر من نمیخواهید کاری کنید تا وزارت علوم را مثل مزرعه درو شده نکرده اند؟؟؟

 

پ ن : آقای زاهدی گفته اند: وزیر هر وزارتخانه می‌تواند تغییر و تحول انجام دهد اما درباره اقدامات سرپرست نیز طرح 2 فوریتی برای ممنوعیت عزل و نصب در وزرات‌خانه توسط سرپرست، روز سه شنبه در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

۲ نظر ۱۲ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۱۹
مهران شیخی

دوستی برام نوشت:
آمدن پادشاه عمان به ایران برایم پیام خوشی نداشت. یاد جنگ امریکا علیه عراق افتادم. چه صحبت‌هایی میان وی و آقای روحانی تبادل شد؟ نمی‌دانم. اما نگران منطقه‌ام. یک جنگ کوتاه‌مدت منطقه‌ای؟ ایران چه موضعی خواهد گرفت؟ آنچه برایم مسجل است اینکه، این فضا برای حزب‌الله علی‌رغم همه تحلیل‌های به ظاهر منطقی، بابرکت خواهد بود.
اما ایران چه موضعی خواهد گرفت؟ آیا رهبری موضعی را که راجع به جنگ عراق و کویت، امریکا و عراق، امریکا و افغانستان اتخاذ کرد را بار دیگر تجربه خواهد کرد؟ یا وضعیتی مشابه جنگ 22 روزه یا 33 روزه را ادامه خواهد داد؟ با کدام کانال ارتباطی؟ آینده تیره روابط ایران و عربستان به کجا خواهد انجامید؟ آیا ایران قصد شلوغ کردن بحرین و عربستان را ندارد؟ اسرائیل برای اینکه ایران را مستقیما وارد جنگ کند، چه سیاستی در پیش خواهد گرفت؟
چشمم را به دو لب مبارکش دوخته‌ام... "

۲ نظر ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۵۰
مهران شیخی

دیشب اخبار 20:30 زحمت کشیده بودند بندگان خدا و یک روز کاری وزیر محترم نفت را به تصویر کشیدند . خیلی حرف ها بماند ...

خوب، کار قشنگی بود. اما بحث بنده حقیر راجع به نگاهی است که دولت به مسئله اقتصاد دارد.

رییس جمهور روحانی، قول دادند مسائل اقتصادی را در 100 روزبه ثبات برسانند.

اما به چه قیمتی این کار قرار است صورت بگیرد؟

فروش نفت ؟

حضرت آقا در مورد بستن چاه های نفت و اقتصاد غیر نفتی بارها صحبت کردند و مبحث اقتصاد مقاومتی یک قسمت اصلی آن همین مسئله است، اما در دولت جناب آقای روحانی قرار است  چقدر به این مسئله پرداخته شود؟

حرف آخر : قرار نباشد به بهانه معیشت مردم آیندگان شما را مورد نکوهش قرار بدهند و بگویند در زمانی دولتی حرف امام زمان خود را نفهمید و به یغما رفت .

۵ نظر ۰۵ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۰۶
مهران شیخی

فردا شروع اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر است.

لازم دیدم خدمت همه برادران و خواهران  خودم که توفیق حضور در این اردو را دارند تبریک عرض کنم.

از وقتی که سایت حضرت آقا پرونده اردو های جهادی را بر روی خروجی سایت قرار دادند خیلی از بچه ها خوشحال بودند و این که یک مهر تایید از طرف نائب امام زمانشان داشتند به شدت به روحیه گرفته اند  . امیدوارم این اردو هم با برکات زیادی مانند اردوهای قبل برگزار شود و بنده از تمامی زحمت کشان گروه جهادی بسیج دانشجویی تشکر ویژه دارم

ما که عددی نیستیم بخواهیم حرفی بزنیم .  انشالله خداوند متعال پاداش این دوستان را عاقبت به خیری برایشان قرار دهد.

 


روحیه خدمتگزاری؛ موتور جامعه عزت‌مند
نعمت خدمتگزارى را و توان خدمتگزارى را که خداى متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه‌ى معنوى را از خدا بخواهید. و این را بدانید که هر جامعه‌اى و هر کشورى از یک چنین سرمایه‌ى عظیمى و ذى‌قیمتى برخوردار باشد، بدون هیچ تردیدى خواهد توانست به برترین قله‌هاى عزت و عظمت دست پیدا کند. و این سرنوشت قطعىِ جامعه‌ى شما و ملت شماست. عامل آن هم، موتور محرکِ آن هم، همین روحیه‌اى است که شما دارید.

بسیج سازندگی را خود جوانها شروع کردند...
این کار، اول از خود جوانها شروع شد؛ خود جوانهاى دانشجو و دانش‌آموز در بخشهاى مختلف، این حرکت را شروع کردند؛ در سال ۷۹ گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگى به قاطبه‌ى جوانان کشور داده شود. یعنى این یک حرکت خودجوش مردمى است؛ درست مثل جهاد سازندگى در آغاز انقلاب. جهاد سازندگى هم همین جور بود؛ اول، خود جوانها شروع کردند، خودشان رفتند توى روستاها مشغول خدمتگزارى شدند در آن اوضاع بسیار دشوار و پیچیده. این حرکت، امام بزرگوار را به فرمان جهاد سازندگى تشویق کرد. کار مردم، الهام‌بخشِ اقدام مدیران و مسئولان است.

ستون‌های اصلی حرکت جهادی
عشق و ایمان، بصیرت و همت؛ اینها ستونهاى اصلى است. عشق و ایمان. انسانى که ایمان ندارد، محورى براى حرکت خود نمیتواند تصویر کند. انسانى که از احساس عاشقانه و عمیق قلبى برخوردار نیست، نمیتواند این حرکت را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانى که همت ندارد، به کارهاى کوچک، به فرازهاى محدود اکتفاء میکند؛ چشم به برترین قله‌ها نمیدوزد. انسانى که بصیرت ندارد، راه را عوضى میرود؛ اگر عشق و ایمانى هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف میکند، کجراهه میرود. عشق و ایمان، همت و بصیرت؛ اینها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ى ما داد؛ لذا انقلاب شد همان شجره‌ى طیبه‌اى که در قرآن از آن نام برده شده است: «أ لم تر کیف ضرب اللَّه مثلا کلمة طیّبة کشجرة طیّبة»...
یک روز نیازِ حرکت دفاعى در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعى در مرزهاى کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمانهاست، یک روز نیازِ به خدمتگزارى است؛ در همه‌ى این شرائط، میوه‌هاى متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته میشود. این حرکتِ انقلاب است.

 

جهت مطالعه بیشتر این پرونده به این آدرس مراجعه کنید 

۶ نظر ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۲
مهران شیخی