سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

روز مادر هم گذشت و مثل همیشه خیلی جاها دیدیم و شنیدیم که از مادرانی یاد شد که یا از بین ما رفته اند و یا پیر و سالخورده شده اند !

اما به راستی چرا شهر من بوی مادر نمی دهد؟؟؟

شهر من بوی مادر نمیدهد ، چرا که خانواده ها ملاک هایشان برای ازدواج دخترانشان بجای شخصیت جوان ،پول او  است،انگار که دختر را به پول او می دهند !

شهر من بوی مادر نمی دهد ،چرا که سن ازدواج در دختر ها به 26 سال رسیده است !

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که خیلی از دختر های شهر من پاکی چادر زهرا از یادشان رفته است!

شهر من بوی مادر نمی دهد، چرا که خیلی از دختران شهر من با تبلیغ غلط فیلم سازان صدا و سیما دیگر قصد ازدواج ندارد و می خواهند ادامه تحصیل بدهند!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که نامردمانی گفتند آن کس که میخواهد جمعیت زیاد شود خودش نان آنها را بدهد!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که  نگاه غربی، برنگاه اسلامی چیره شده است . در نگاه غربی که برخاسته از تفکر و اندیشه‌ی غربی است، رابطه‌ی زن و مرد در تمامی نهادهای اجتماعی یک رابطه‌ی مبتنی بر قدرت است. اما در نگاه اسلامی، رابطه‌ی زن و مرد‌ دیگر رابطه‌ی قدرت نیست. در قرآن رابطه‌ی زوجیت زن و مرد با تعبیر «مودّت» به کار رفته است. فراتر از این رابطه نیز بین مردان و زنان محرم و نامحرم یک نوع رابطه‌ی خاصی وجود دارد؛ یعنی زن در نگاه اسلامی عزت ویژه‌ای دارد.

شهر من بوی مادر نمی دهد، چراکه برنامه ریزان کلان وقتی های و هوی دخترکان و نشاط جوانان را می بینند فراموش می کنند مادری، سنگینترین ماموریت هستی، یعنی تربیت انسان باید بر عهده آنها باشد .

شهر من بوی مادر نمیدهد، چرا که به گفته معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی طی مدت 18 ماه از میان 145 هزار زنی که از مرخصی 6 ماهه زایمان استفاده کرده اند پس از بازگشت به کار، 47 هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان اخراج شده اند!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که سال هاست فقط اسمی از طرح  بیمه زنان خانه‌دار که از سال 1381 مطرح شد همچنان در انتظار بودجه مانده است.

شهر من بوی مادر نمیدهد ، چرا که  ...(تو بنویس چرا ...؟)

۲۵ نظر ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۰۱
مهران شیخی

بالاخره ما هم یارانه بگیر شدیم . اما یک سوال ذهن مارا مشغول کرده گرچه ما مجرد(!!!)هستیم و این چیزها به ما نیامده اما در زمان ثبت نام دیدم که برای ثبت‌نام یارانه درآمد زنان شاغل نیز به عنوان یکی از آیتم‌ها در فرم مورد نظر لحاظ شده است به صورت درآمد کل خانواده در حالی که درآمد زن متعلق به خودش است!!!

در اسلام به ما یاد دادن درآمد خانم ها برای خودشان است و خرج زندگی به عهده مرد خانه است !!!

سازمان هدفمندی یارانه‌ها چند وقت پیش اعلام کرده بود  که معیار دریافت یارانه خانواده‌ها درآمد سرپرست خانوار است، این در حالی است که در فرم لحاظ شده برای ثبت‌نام نه تنها درآمد زن بلکه تمام خانواده باید لحاظ شود !

در دوران روحانی مچکریم یک سوال دیگر از رییس جمهور داریم

برای انصراف از یارانه ها که پیش  علما رفتید و اون بندگان خدا را وارد میدان کردید آیا نمی شد راجع به این مسائل هم سوالی بپرسید؟؟؟

حتما حقوقدانم هم نیستتید و خودتون عالمید...

۸ نظر ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۰۳
مهران شیخی

دولت مردم را چی فرض کرده آیا؟

مردم را تشویق به انصراف از چه چیزی میکنند؟

1.هنوز مشخص نیست که میزان مبلغ یارانه ای که قرار است به مردم داده شود چقدر است

2.مشخص نیست که این یارانه در چه قالبی قرار است داده شود (نقدی یا جنسی!)

3.مشخص نیست که سطح عمومی قیمت ها و مخصوصا قیمت های تاثیرگذار مانند حامل های انرژی و... به چه میزان افزایش خواهد داشت

4.مشخص نیست که در صورت انصراف آیا راه بازگشت وجود دارد یا خیر

5.مشخص نیست که چه تسهیلات یا حداقل چه تشویقی برای کسانی که انصراف میدهند در نظر گرفته شده

6.این امکان که یک خانواده مثلا چهار نفری بتواند مثلا از ده یا پنجاه درصد یارانه انصراف دهد تمهید نشده 

و ده ها ابهام دیگر ....


با این وضعیت دولت،مجلس، صدا و سیما و... چگونه انتظار دارند مردم با آگاهی از دریافت یارانه انصراف دهند؟

ابهامی که در این ایام شاهد هستیم چه در زمینه توافق هسته ای و چه در خصوص یارانه ها نشانگر وجود شکاف بزرگی میان ملت و دولت و همچنین غریبه بودن مردم است.

۷ نظر ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۱
مهران شیخی

 

در حدیثى از امام صادق (علیه‏السلام‏) مى‏خوانیم : المسلم اخو المسلم ، لا یظلمه ، و لا یخذله ، و لا یخوفه ، و یحق على المسلم الاجتهاد فى التواصل ، و التعاون على التعاطف ، و المواساة لاهل الحاجة ، و تعاطف بعضهم على بعض ، حتى تکونوا کما امرکم الله عز و جل : رحماء بینکم ، متراحمین ، مغتمین لما غاب عنکم من امرهم ، على ما مضى علیه معشر الانصار على عهد رسول الله (صلى‏الله‏علیه‏وآله‏وسلّم‏) :

 مسلمان برادر مسلمان است به او ستم نمى‏کند ، تنهایش نمى‏گذارد ، تهدیدش نمى‏کند ، و سزاوار است مسلمان در ارتباط و پیوند و تعاون و محبت و مواسات با نیازمندان کوشش کند ، و نسبت به یکدیگر مهربان باشند ، تا مطابق گفته خداوند رحماء بینهم نسبت به یکدیگر با محبت رفتار کنید ، و حتى در غیاب آنها نسبت به امورشان دلسوزى کنید ، آنگونه که انصار در عصر رسول الله بودند .

منبع: تفسیر نمونه

ذیل آیه آخر سوره فتح

 

پ ن : خیلی با خودم کلنجار رفتم که بعد این بحث های قبل تو این پست چی بنویسم که به کسی بر نخوره و به این حدیث اکتفا کردم  !

پ ن 1: من خودمم تو این مسئله گیرم! 

۲ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۱۱
مهران شیخی