سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت؟!!

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ب.ظ

مبحثی که این روزها نقل محافل سیاسی هست.

شورای نگهبان در این برهه از زمان مسئولیت خطیری بر دوش دارد و انشالله با تمام توان از پس آن بر خواهد آمد اما مسئله ای که مطرح است و در روزهای آینده بعد از اعلام شورای نگهبان بیشتر مطرح خواهد شد بحث عدم احراز صلاحیت بعضی از افراد است.

این مسئله شاید بعضی ها را دچار سر در گمی بکند که عدم احراز صلاحیت با رد صلاحیت چه تفاوتی دارد

خوب است در بین  مردم  جامعه را واکسینه کنیم که این حرف بدان معنا نیست شخصی رد صلاحیت شده است و دیگر جایی در این نظام ندارد .

بلکه بدان معناست که ایشان صلاحیتش برای شورای نگهبان احراز نشده است و نمیتواند بعنوان فردی که شرایط برای ریاست جمهوری را داشته باشد معرفی شود ولی ممکن است اگر این شخص در دور بعدی وارد میدان شود صلاحیتش احراز شود . در صورتی که ،فردی رد صلاحیت شود دیگر نمیتواند در انتخابات بعنوان کاندیدا حضور یابد چون قانون در همه حال ثابت است .

اصلی که در این مورد روی آن حرف و حدیث بسیار است اصل 115 یا همان رجل مذهبی و سیاسی است .

در این اصل آمده  :

"رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور."

اگرچه عنوان رجال در لغت به معنای مردان است، اما در این ترکیب مبین چهره‌ی اجتماعی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است که بایستی افرادی شناخته‌‌شده نزد عموم جامعه باشند؛ چنان که در متون قدیمی نیز رجال بیش از آنکه به معنای مردان باشد، در معنای بزرگان و خردمندان قوم که جاه و مقامی داشته‌‌اند به کار می‌رفته است.البته همین تفسیر اخیر نیز مبنای عمل شورای نگهبان قرار گرفته است. با این حال، برخی معتقدند که قانون‌گذار معنای صریح لغوی را در نظر داشته و از سوی دیگر، اصل بر این است که کلمات در معنای حقیقی خود به کار رفته‌اند.

قید مذهبی بودن لزوماً دلالت بر تلبس به لباس روحانیت یا داشتن درجه‌ی اجتهاد ندارد، بلکه به معنای برخورداری از اطلاعات و معلومات مذهبی در سطح کافی و تشرع به احکام مذهبی است؛ چه آنکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس اصل 2 قانون اساسی، یک نظام دینی و توحیدی است. از سوی دیگر، سیاسی بودن به معنای داشتن دانش سیاسی، تجربه در امور سیاسی و تصدی مناصب سیاسی است. البته برای احراز سیاسی بودن مهم‌ترین عامل، شناسایی این صفت برای او در اجتماع است؛ به طوری که دارای بینش سیاسی باشد و در مبارزات سیاسی ایفای نقش نموده باشد و لیاقت و کفایت خود را در حوزه‌ی سیاست به اثبات رسانده باشد.

انشالله که تمامی افراد به قانون تمکین کنند تا به لطف باری تعالی حماسه سیاسی در کشور شکل بگیرد و در مقابل امام امت رو سفید باشیم.

یا حق

۹۲/۰۲/۲۷
مهران شیخی

نظرات  (۱۱)

سلام

 بنظر من زیاد تفاوتی با هم ندارند

پس اگر هاشمی  رد صلاحیت بشه  - این با حضورش در  مجمع تشخیص مصلحت نظام در تناقض نیست؟

پاسخ:
سلم علیکم
البته که تفاوت دارند 
خیر در تناقض نیست چون مسئولیت ها متفاوت است 
رییس جمهور مسئول اجرایی کشور است اما تشخیص مصلحت نظام کلیات را بررسی میکند 
البته که توضیح فراوان است 
انشالله بوقتش
یا حق

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر

یادگاری که دراین گنبد دوار بماند

...

حضرت آقا حفظه الله کم کم دارند به وفای بعهدشون نزدیک میشند روزای خیلی خوبی در پیشه...

پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید
....
انشالله 
اگر دوست من باشی متوجه شدم چی گفتی و منم مشتاقانه منتظرم ...
اگرم نه که انشالله هر چه خیر است پیش آید 
یا حق
سایت سخن عشق : سایت مرجع تولید محتوای سیاسی اجتماعی در حد ال کلاسیکو !!!
سایت سخن عشق شعبه دیگری ندارد ...
درج و استفاده از مطالب سایت بدون اجازه کتبی از نویسنده و ذکر منبع شرعا و قانونا حرام است و با مجرمین طبق قانون کپی رایت رفتار خواهد شد .
اینجا کسی چشم بسته غیب میگوید ...

پاسخ:
مگه ما ادعا کردیم؟
سلام متاسفانه خیر من دوست شما نیستم خب اگه میشه اونی که منتظرید برای ما هم توضیح بدید؟
پاسخ:
سلام علیکم
اناشالله خیر است 
زیاد مهم نیست
دعا بفرمایید
یا حق

سلام

امدن هاشمی یه درده

نیومدنش دیگه دیگه.

امروز بااستادم اومدم کافه روببینه بعد کلی حرف درباره انتخابات وکاندیدا اخرش بایه بغض عجیبی گفت الان مهمترین مسئله رهبره که شرایط خیلی سخته داره

جداازکاندیدا به مسئولتون بگو درباره رهبرتوکافه بیشترکارکنن.چون شرایط خیلی حساسه.وشما بهترازهزکسی میتونیین مسائل رو تبیین کنین.ازتون هم تشکرکردن

وحرف اخراینکه شک نکنین امام خامنه ای به زودی زود به عهدشون وفامیکنن.

یاعلی

 

پاسخ:
سلام علیکم
انشالله آقای هاشمی  خودشون بهترین راه را پیدا می کنند
انشالله که بتونیم کاری بکنیم 
در کافه به طور غیر مستقیم داره کار میشه و تاثیر بالایی هم داشته 
کار بچه هاست بنده هیچ کاره ام تو کافه 
ما شک نداریم 
یا حق

کافه دیگه کجاست بنده رو هم برای حضور دعوت میفرمایین؟

پاسخ:
کافه روبرو تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان
بسم الله الرحمن الرحیم
منقول از یکی ازدوستان اهل معناست که:
جهت ظفر بر کید اعدا, در انتخابات پیش رو ونصر وانتصار بر فتنه گران حال وسابق وحفظ شخصیت حقیقی وحقوقی حضرت سیدنا القائد امام خامنه ای حفظه الله انجام اعمال زیر انشا,الله منشا’اثر ست:
-دادن صدقه برای سلامتی وجود نازنین حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا,ونصر ظفر حضرت ولی امر سیدنا القائد حفظه الله فی ظل الصاحب ونشستن غبار فتنه بکرات.
2-خواندن مکررسوره مبارکه نصر تا زمان انتخابات.
3-توجه بساحت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا, وعرض اضطراب واضطرار.
4-خواندن مکرردعای زیر:
اللهم شتت شملهم و فرق جمعهم و قلب تدبیرهم و خرب بنیانهم و بدل احوالهم و قرب آجالهم و قطع اعمارهم و اشغلهم بابدانهم و خذهم اخذ عزیز مقتدر یا قهار یا قهار یا قهار یا جبار یاجبار یا جبار
انشا,الله تعالی بحسن توجه ولی الله الاعظم ارواحنا له الفدا, جامعه وکشور و سیدنا القائد مصون و محفوظ خواهند شد. لطفا به اهل ولایت اطلاع رسانی بفرمائید.

سلام

حضرت اقا نگاهش روشنه و خیلی با امید صحبت می کنه

این یعنی اینکه خبر های خوشی در راه است

پاسخ:
سلام علیکم
انشالله
یا حق

متن شما در مورد صلاحیت و عدم صلاحیت کاندیدا است ولی تمام عزیزان موضوع را به آقای هاشمی ربط میدهند و ذکر معرفی میکنند و در مورد وفای به عهد آقا صحبت میکنند که اینها درست است ولی جاش اینجا نیست درسته آقای هاشمی هم جز کاندیدا هستند ولی خیلی های دیگر هم کاندید شدند که باید صلاحیت آنها بررسی شود و به نظر من باید دقت شود چه کسانیی دست نشانده ی فتنه گران هستند تا با تایید آنها مخالفت کنیم

با آرزوی موفقیت روزافزونتان

پاسخ:
سلام علیکم
امروز دیگه همچی مشخص شد دیگه
یا حق

خدمت دوست گرامی f(x)آنچه بنده بعنوان منقول از یکی از آقایان بیان کردم مربوط به شخص خاصی نیست بلکه نسبت به تمام دشمنیهایی که در راه انتخابات 11میباشد بطور مطلق ذکر نمودم ضمن آنکه عمده مصیبت از ناحیه شخص مورد بیان شما در حال حاضر ناشی میشه بهمین جهت تمام اظهار نظر ها متوجه ایشونه بقول قدما خیر میگرده خونه صاحبش رو پیدا میکنه در هر حال بیان مطلب بنده اشاره بایشان نداشت بلکه بصورت مطلق در خصوص انتخابات و تمام دسیسه های داخلی وخارجی میباشد بار دیگر توجه شما رو به متن نوشته شده توسط بنده جلب میکنم.از خیر خواهی حضرتعالی نیز بسیار متشکرم و بتمام مخاطبان عرض میکنم که اگه چنین برداشتی از نظر بنده دارند اصلاح بفرمایند.

  • «این را من اعلام میکنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اینهائى که رد صلاحیت میشوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحیتى نیستند. اینجور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر بکلى از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کند، اما ممکن است مقامى که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد. ممکن است براى این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیتهاى فراوان دیگرى داشته باشد. اینجور نباشد که اگر کسى رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحیتهاى گوناگون دیگرى وجود دارد.» ۹۰/۱۱/۱۴

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی