سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .


یکی از خصلت های جریان عقلانیت اسلامی - و گفتمان انقلاب - این بوده که بیگانگان بخصوص استکبار را در عقب نگه داشتن ایران و لطمه زدن به آن موثر می دانسته؛ شبه روشنفکران و غربگرایان برعکس همواره می گفتند که ایراد از درون است و ما داریم تقصیرهای خود را به گردن دیگران می اندازیم...(مثلا پارادایم دو کتاب معروف «ما چگونه ما شدیم؟» نوشته ی صادق زیباکلام و کتاب «جامعه شناسی خودمانی» اثر نراقی همین است)
امروز که گفتمان انقلاب در یک تعادل و بلوغی دولتمردان را توصیه میکند که در حل مشکلات به داخل تکیه کنند و همه ی مشکلات را به بیرون ارجاع ندهند، چه شده که چهره های شاخص اصلاح طلبی و رسانه هایشان دائماً نقش تحریم ها را پررنگ  میکنند و درباره ی آثار آن بزرگ نمایی می کنند؟! رهبری گفته اند: کلید حل مشکلات در ظرفیتها و امکانات داخل کشور است.
اما اینان امروز کلید حل مشکلات را در سیاست خارجی و بطور صریح تر در نسبت با امریکا تعریف میکنند و احتمالاً برای حل مسائل در حوزه سیاست خارجی «اختیار تام» می خواهند. رهبری هم هرچند با این نگرش مخالف است ولی طبعاً عرصه را برای عمل فراخ می کند تا شبهه ها و بهانه گیری های آینده را خنثی کرده باشد.
شاید اقدام رهبری در طرح «نرمش قهرمانانه» و دادن «اختیار تام» خنثی کردن شبهه افکنی ها و بهانه گیری های آینده باشد. بالاخره بخشی از دولت تربیت شدگان مکتب هاشمی و خاتمی هستند. بالاترین تهدید آینده ی سیاسی ایران می تواند این باشد که عده ای افراطی ناتوانی در بهبود اوضاع اقتصادی را بهانه کنند تا به نظام فشار وارد کنند؛ شبیه نمایندگان افراطی مجلس ششم یا شبیه بهانه ی خاتمی در محدود بودن اختیاراتش...


۹۲/۰۶/۳۱
مهران شیخی

نظرات  (۴)

سلام

اینها که میگن کلید داریم , نمیشه چیزی بهشون گفت.

این روزها از بچه ها که میپرسم چرا اینجور شدیم همه میگن ما که به روحانی رای ندادیم ما به جلیلی رای دادیم.

 از خودم میپرسم چرا با اینکه همه به جلیلی رای دادن الان رای نیاورده و مگه اینها همون کسایی بنودن که تبلیغ روحانی رو میکردن

تو امپاس شدیدم

اما اینان امروز کلید حل مشکلات را در سیاست خارجی و...

حضرت آقا قبل از اینکه بحث نرمش قهرمانانه را مطرح نمایند
2 مسئله رو متذکر شدند

یکی ب استناد لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون

ک از مبنا ما مشکل داریم با غرب - و اگر قرار است مذاکره ای هم صورت گیرد، در این 4 چوب و قاعده باشد
و در ادامه مجدد می فرمایند ک
به یکى از این سیاستمداران غربى چند روز پیش از این گفته بودند شما که میخواهید مذاکره بکنید با ایران، خب دشمن است ایران؛ گفته بود خب، آدم با دشمن مذاکره میکند دیگر! یعنى اقرار به دشمنى با ایران؛ صریح میگویند. علت دشمنى اشخاص نیستند، علت دشمنى این حقیقت و این هویّت است. همه‌ى آنچه که میگویند در این چهارچوب باید تفسیر و تحلیل بشود، در این چهارچوب باید فهمیده بشود."

نگاه تون درست

و ان شاء الله آقای رئیس جمهور در این سفر موفق باشند/
۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۰:۰۹ سرباز منتـــظر
اینکه ما بخوایم نظرات وسخنان رهبری را تفسیرکنیم خب سخته وعقل ما ناقص تراز این حرفا ولی خب اگه به همون اندازه که میفهمیم هم عمل کنیم دیگه تکلیفی رو دوشمون نمیمونه حالامیفهمم چراباری که رو دوشمه اینقد برام سنگین شده!!!!
به هرحال ما باید دشمنان خودمون رو بشناسیم.و به قول اقای پناهیان دشمن راباید از دورشناخت
درهرزمان ومکانی ومتناسب با هرمشکل و دشمنی که داریم  باید متناسب با همون زمان ومکان و مشکل ودشمن عمل کنیم باید تاکتیک هامون رو تغییر بدیم و با استفاده از دیپلماسی و پایبندی به ارمان های انقلاب به اون چیزی که میخوایم و میتونیم  برسیم
امیدوارم.


۰۶ مهر ۹۲ ، ۰۰:۲۵ سرباز منتـــظر
سلام به روزیم با
ماسه ها وحماسه ها و
سنگری که به پشتیبانی نیاز دارد.

ومنتظر نگاه نظرات شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی