سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

فتنه مرجعیت!

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۴۹ ب.ظ

کربلا قرار دل ماست ، خدا توفیق داد که اربعین سالار شهیدان در کنار قبر ملکوتی ارباب بودیم . زیبایی های این سفر و برکات آن را شنیدید از رسانه های مختلف که خدارو شکر همین اطلاع رسانی ها باعث شد امسال نسبت به سال پیش تعداد زائران بیشتر از پیش باشد و عظمت و شکوه حسینی را به رخ جهانیان بکشد و ترس را در دل های آنها بیاورد .

در این سیاهه کمی به زعم خودم میخواهم از فتنه ای که کم کم دارد تدارک دیده می شود برای شیعیان صحبت کنم .

حدود 40 کیلومتری کربلا که میرسی متوجه بنر هایی می شوی که نشان دهند تعظیم یک سید روحانی (معمم)برای عزاداران ارباب است. هر تیر شماره گذاری شده دارای این بنر هاست . زیر آنها نوشته شده آیت الله سید صادق شیرازی .

کنار تل زینبیه با تابلو شبکه جهانی امام حسین (ع) و عکس آقای شیرازی روبرو میشوی . سوال که بپرسی به تو گویند که 3(!) شبکه امام حسین (ع) زیر نظر دفتر  آقای شیرازی است . بیشتر که سوال بپرسی متوجه می شوی بالغ بر 10شبکه دیگر نیز زیر نظر دفتر ایشان فعالیت دارند.

در بین راه حرم با چهره هایی خونین روبرو می شوی و سوال میپرسی دلیلتان چیست ؟ در جواب گویند تورا که سید صادق شیرازی مستحب دانسته (البته بعضی دیگر هم از مقلدان دیگران هستند)است !

نزدیک ضریح زیبای آقا بجای سلام صلوات صوت هایی میشنوی که محتوایشان جز لعن خلفای اهل سنت چیزی نیست . در بین الحرمین با آن شور عظیم  سینه زنان ارباب با یک عده ای قلیل روبرو می شوی که بجای ذکر مصیبت و عزاداری ارباب فقط به لعن کردن روی آوردند. دلیلشان هم فقط و فقط از محتوایی است که در شبکه امام حسین(ع) به خورد این ذهن های آماده رفته است .

چندی پیش مطلبی منتشر شد از همین شبکه امام حسین (ع) که توهین آقای دانشمند به جایگاه رهبری و ولایتمداران بود و با برخورد شدید ولایتی ها روبرو شد و بعد آن را تکذیب کرد (از نظر بنده این کارشان تست جامعه بود که به لطف خدا خنثی شد) آن هم چه تکذیبی ! (حرفش را در شبکه جهانی بزند و بعد با یک کلیپ موبایل آن را تکذیب کند).

یکی از دوستان استان سیستان و بلوچستان میگفتند که کسانی را که می خواهند شستشوی مغزی بدهند و برای عملیات های انتحاری آماده کنند یکی از سخنرانی های آقای دانشمند که نسبت به خلفا سنی ها بدترین الفاظ را بکار می برد نیز استفاده می کنند .

هدف قرار دادن اختلاف شیعه و سنی ، تردید و شک انداختن بین شیعیان نسبت به ولایت ، ترویج خرافات بین شیعیان و زشت نشان دادن چهره شیعه و ... از جمله اهدافی است که تا به الان از این به حساب آیت الله سر زده و این نقطه خطری است برای جامعه اسلامی.

برادر ایشان(ساکن نجف) هم که دیگر شمشیر را از رو بسته و حضرت آقا را علنی بعد از اتمام درسش لعن میکند که ان شالله این لعن ها به خودش بازگردند.

این مطالب را ننوشتم که دل عاشقان اباعبدلله را از انحرافات  به درد بیاورم بلکه نوشتم تا تلنگری باشد برای ماها که دشمن راه نفوذ به جامعه شیعی را یاد گرفته است و در لباس مرجعیت شیعه وارد عمل شده است و ما بیشتر از پیش باید در این مورد کار کنیم تا خدایی نکرده روزی شرمنده اربابمان حضرت بقیه الله عجل الله تعالی نباشیم .

۹۲/۱۰/۱۰
مهران شیخی

نظرات  (۹)

آیه 8سوره مبارکه صف:
یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید...

آفرین به دقتتون و دلسوزیتون!
پاسخ:
سلام علیکم
ان شالله بتونیم قدمی در این راه برداریم 
التماس دعا 
یا حق
۱۱ دی ۹۲ ، ۱۸:۱۷ گمنام با نام

س علیکم

خوش به سعادتت حاجی که رفتی

ما که توفیق نداشتیم

ولی برادرم چرا دل آدم به درد نیاد؟چرا شیعه ی امیرالمومنین ناراحت نشه و اشک نریزه؟تا کی بچه شیعه ها یاید ساکت بشینن؟بابا یه حرکتی......یه کاری......

بس نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

منم خیلی چیزا دیدم......خیلی کارا رو دیدم

الانم با خیلی از برادرای اهل سنت ارتباط دارم.....دور و برم زیاد زیادن

نکنه بیراهه بریم...............

آقامون غریبه....................

پاسخ:
سلام علیکم
نائب الزیاره بودم 
بله دیگه کم کار کردیم 
افتادیم تو خودمون و مال و منال دنیامون 
خدا رحم کنه 
یا حق
۱۳ دی ۹۲ ، ۱۵:۲۸ سبک مطهر
سلام
قبول باشد زیارتکم

آنجا ک آنجاست،آنگونه ست-اینجور تعجب دارد و ..
اینجا بیخ گوشمان-در مرکز شهرمان-روحانی روی منبرمان علنا اهانت می کند و هیچ کس دم نمیزند-بعد در آخرین لحظه ها یکی از کجا پیدا می شود و ..

خدا رحم کند.
پاسخ:
سلام علیکم 
تشکر ، دعاگو دوستان بودیم 
بله در جریان هستم 
خدا وقتی رحم میکند که ببیند کسی تلاشی هم میکند 
متاسفانه ما یکم جا خوش کردیم تو این دنیا 
تشکر 
یا حق
۱۳ دی ۹۲ ، ۲۲:۱۹ برداشت اولیه
سلام
زیارت قبول
پاسخ:
سلام 
قبول حق

سلام

اربعین امسال تعداد ایرانی هایی که در پیاده روی شرکت کرده بودند خیلی زیاد بود، بگذریم از تاثیرات منفیای که ایرانی‌ها ممکن است بر پیاده روی اربعین حضرت اباعبدالله علیه السلام بگذارند که خود بحثی طولانی می‌طلبد، لکن همین حضور زیاد کافی بود که سبک‌های خاص عزاداری بچه هیاتی های افراطی ایرانی در فضای اربعین حسینی حاشیه ساز و مشکل آفرین شود.

نمونه هایی را خدمت رفقا عرض می کنم:

·         سینه خیز رفتن در بین الحرمین و مالیدن دو طرف صورت بر زمین به نحوی که صورت خون بیفتد و بین الحرمین یا اطراف حرم را به نجاست بکشد. کاری بود که غالبا توسط ایرانی ها انجام می شد و خادمین حرم از این موضوع به شدت شاکی بودند و بنده شاهد بودم که در مواردی با دعوا و عصبانیت و بد و بیراه گفتن به زائران ایرانی آن ها را به زور بلند می کردند.

·         قلاده به دست و گردن بستن یا حلقه به گوش بستن

·         در بین الحرمین رفت و آمد کردن و صدای سگ در آوردن(البته بنده این یکی را فقط دو مورد دیدم)

·         قمه زنی: البته قمه زنی بین خود عراقی ها هم رواج دارد، لکن عراقی ها غالبا در ایام محرم قمه می زنند و اربعین معمولا قمه زنی ندارند و معمولا کسانی را که ما می دیدیم که قمه زده بودند ایرانی بودند.

·         لطمه زدن به صورت و اصرار بر کندن صورت: عزاداری را که از شدت عزا به صورت خود لطمه می زند نمی توان نکوهش کرد، لکن وقتی صورت روی زمین کشیدن و لطمه زدنشان را می دیدم برای حقیر خیلی سخت بود که باور کنم که واقعا مصیبت و عزای امام حسین آن ها را به این روز انداخته و در خیلی از موارد به نظر می رسید که تعمد در زخمی کردن صورت دارند و نفس کندن دو طرف صورت برایشان موضوعیت دارد.

·         و در نهایت آن چه که از همه مشکل ساز تر بود لعن علنی و بلند لعن کردن بود.

غالب سردمداران کسانی که در نجف یا کربلا لعن می کردند افراد بی منطق و واقعا احمقی بودند که اصلا نمی شد با آن ها حرف بزنی. به آن ها می گفتیم تابع کدام مرجع هستید؟ می گفتند که ما تابع امام زمانیم. می پرسیدیم آقا را قبول دارید یا نه؟ شروع به اهانت به حضرت آقا می کردند. دلیل عقلانی برای وحدت شیعه و سنی می آوردیم، می گفتند که با حرام زاده برادری نداریم. در مورد کشتار شیعیان مظلوم عربستان و سیستان و ... می گفتیم، می‌گفتند، خوب بروند جای دیگر زندگی کنند. می‌گفتیم که در حرم امیرالمومنین و اباعبدالله سنی می آید و زیارت می کند، به چه حقی آن ها را ناراحت می کنید، می گفتند که بی خود می کنند اینجا می آیند، یا می گفتند حرام زاده هستند و نباید این جا بیایند، از تاریخ برای آن ها نمونه هایی نقل می کردیم، می گفتند دروغ است. نهایتا می گفتند دلمان می خواهد، این جا لعن نکنیم کجا لعن کنیم، بر فلانی و فلانی لعنت، بر هر کس لعن نمی کند لعنت! خلاصه ما جز جواب سربالا از این جماعت چیزی ندیدیم.

گویی فقط این ها دین و ایمان دارند و بزرگانی مثل آقا و امام و آیت الله بهجت و سایر مراجع دین ندارند، گویی فکر می کردند که خیلی شجاع هستند و واقعا شیعه پر و پاقرص هستند که در حرم می ایستند و بلند بلند لعن می کنند.

این افراد کسانی بودند که وقتی به آن ها تذکر می دادیم جری تر می شدند. شب جمعه این لعن ها در حرم زیاد شده بود،  و به دلیل تذکرات مکرر بچه حزب اللهی ها، یک قسمت از حرم(ما بین باب الشهدا و باب القبله) شده بود محل مشاجره(واقعا مشاجره بود و نمی شد به آن بحث گفت) بین ایرانی ها بر سر لعن کردن. علاوه بر حقیر دوستان دیگری هم مثل حاج آقا ملاکاظمی و آقای بیات از دوستان دانشگاه هم در آن جمع به بحث مشغول بودند. این مشاجره ها بعضا به کتک کاری هم می کشید. ناگهان دیدیم که یک گوشه از حرم یک شخص ملبس به لباس روحانیت وسط یک جمعی ایستاده و بلند بلند دارد لعن می‌کند و جمعیت کثیری هم دور او جمع شده‌اند که به او جو می‌دهند.

این جماعت که تربیت شده مداحانی مثل ... هستند، و مرجعیت و علما و حدیث و آقا و هر چه را که فکرش را بکنید، به خاطر این که می گویند که لعن نکنید، قمه نزنید زیر سوال می برند و غالبا در این مسائل هم زیاد کاری به عقل و منطق ندارند، بعید نیست اگر روزی امام زمان ظهور کند و بگوید لعن علنی نکنید، بگویند که این شخص امام زمان نیست و نعوذ بالله شیطان است.

خلاصه این که حضور ایرانی ها و این نوع از بچه هیاتی ها در عراق و تاثیراتی که بر آن جا می توانند بگذارند مساله ای است که به آن بپردازیم لکن مساله اصلی که هدف حقیر از نوشتن این متن نیز بیان این مساله است، این است که بچه هیاتی هایی با این سبک و سیاق در کشور ما و به خصوص در تهران کم نیستند، خدایی نکرده ممکن است در آینده ای نه چندان دور برای نظام مشکل ساز شوند. در فتنه 88 این جماعت با ما همراه بودند، لکن ممکن است در آینده ای نزدیک در مسائل مختلف اعتقادی جلوی جریان حزب الله بایستند و درگیر شدن با این جماعت خیلی سخت تر و مشکل تر از درگیر شدن با بچه سوسول های تهرانی در فتنه 88 است.

یا علی مدد

با عرض سلام وتبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت

درخدمتم با مطلب گناهان کبیره
پاسخ:
سلام 
ممنون 
موفق باشی
۲۴ دی ۹۲ ، ۱۴:۳۲ قلبم را ب حبّ ت خوش دار ..
سلام علیکم
ممنون
درست شد
یاحق
سلام اخوی.منم افتنخارم اینه 1دهه از عمرم رو تو هیئت امام حسین گذروندم  زمانی شاید از خیلی از شماها این لعن ها رو بلند تر میگفتم ولی کاش بدونین امام حسین ، هیئت امام حسین ، عزاداراش و شیعیان حسین فقط مختص شهر ما و هیئتی که داخلش براش عزاداری میکنید نیست.من زندگیم تو شهرهای مرزیه شهرهایی که دشمن های علی و آل علی هر روز از جلوی چشام رد میشن  وبا دیدنشون داغ سینه شکسته مادرمون داغ بریده شدن سر اماممون داغ پاره پاره شدن جگره پسر بزرگ علی (ع) جلو چشام تدایی میشه ولی در این مقتضیات زمانی چه میشه کرد امروز شما با خیال راحت در شهرهای شیعه نشین کشور به خلفای اهل سنت فحاشی میکنید و ولی ازین غافلی که این برادران انتقام این حرف های شما را اینجا از شیعیان مظلوم که نه پشتوانه جمعیتی دارند ونه نفوذ وابزار لازم برای مقابله.........میگیرند.ودر اخر مگر غیر ازین است که پیشوا و مولای زمان ما هرگونه لعن وفحاشی به اهل سنت را حرام وجایز نمیدانند.ناخواسته دچار اشتباهی  نشویم که گناهیایت نابخشودنی وحق الناس است.زده باد وحدت و مبارک باد هفته وحدت
پاسخ:
سلام علیکم 
اخوی ما که جز لعن گوها نیستیم خطاب به من نوشتی 
من خودمم مراسمات شهرهای مرزی بودم و دیدم اوضاع اونجاهارو قبول دارم حرفتونو و مطلبمم در نقد همین مباحث و پشت پرده های این لعن هاست 
خوشبختم از آشناییت 
یا حق
سلام.منم این نظر رو در تائید مطلب شما گذاشتم برادرشیخی که اینقد بیمعرفت شدی که حالا از آشناییمون خوشبخت میشی آره؟؟مگه شما چند تا دوست دلگان سیستان وبلوچستان دارید..............ارادتمند شما سعید صابر
پاسخ:
ارادتمندیم رفیق عزیز 
سلام 
شرمنده به جا نیاوردم 
دست شما درد نکنه 
التماس دعا 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی