سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

اینجا شهر من، بوی مادر نمی دهد !!!

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۰۱ ب.ظ

روز مادر هم گذشت و مثل همیشه خیلی جاها دیدیم و شنیدیم که از مادرانی یاد شد که یا از بین ما رفته اند و یا پیر و سالخورده شده اند !

اما به راستی چرا شهر من بوی مادر نمی دهد؟؟؟

شهر من بوی مادر نمیدهد ، چرا که خانواده ها ملاک هایشان برای ازدواج دخترانشان بجای شخصیت جوان ،پول او  است،انگار که دختر را به پول او می دهند !

شهر من بوی مادر نمی دهد ،چرا که سن ازدواج در دختر ها به 26 سال رسیده است !

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که خیلی از دختر های شهر من پاکی چادر زهرا از یادشان رفته است!

شهر من بوی مادر نمی دهد، چرا که خیلی از دختران شهر من با تبلیغ غلط فیلم سازان صدا و سیما دیگر قصد ازدواج ندارد و می خواهند ادامه تحصیل بدهند!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که نامردمانی گفتند آن کس که میخواهد جمعیت زیاد شود خودش نان آنها را بدهد!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که  نگاه غربی، برنگاه اسلامی چیره شده است . در نگاه غربی که برخاسته از تفکر و اندیشه‌ی غربی است، رابطه‌ی زن و مرد در تمامی نهادهای اجتماعی یک رابطه‌ی مبتنی بر قدرت است. اما در نگاه اسلامی، رابطه‌ی زن و مرد‌ دیگر رابطه‌ی قدرت نیست. در قرآن رابطه‌ی زوجیت زن و مرد با تعبیر «مودّت» به کار رفته است. فراتر از این رابطه نیز بین مردان و زنان محرم و نامحرم یک نوع رابطه‌ی خاصی وجود دارد؛ یعنی زن در نگاه اسلامی عزت ویژه‌ای دارد.

شهر من بوی مادر نمی دهد، چراکه برنامه ریزان کلان وقتی های و هوی دخترکان و نشاط جوانان را می بینند فراموش می کنند مادری، سنگینترین ماموریت هستی، یعنی تربیت انسان باید بر عهده آنها باشد .

شهر من بوی مادر نمیدهد، چرا که به گفته معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی طی مدت 18 ماه از میان 145 هزار زنی که از مرخصی 6 ماهه زایمان استفاده کرده اند پس از بازگشت به کار، 47 هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان اخراج شده اند!

شهر من بوی مادر نمی دهد ، چرا که سال هاست فقط اسمی از طرح  بیمه زنان خانه‌دار که از سال 1381 مطرح شد همچنان در انتظار بودجه مانده است.

شهر من بوی مادر نمیدهد ، چرا که  ...(تو بنویس چرا ...؟)

۹۳/۰۱/۳۱
مهران شیخی

نظرات  (۲۵)

۳۱ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۰۶ ♥☀♥☀♥ Virtual Wall - בیــوار مـجـازے ♥☀♥☀♥

یـکی بـیایـد 

دسـت ایـن خـاطـره ها را بـگیـرد 

بـبرد گـردش ... 

کـلافه کـرده انـد مـرا ، 

بـس کـه نـق مـی زنـند بـه جـانـم ...

سلام همسنگر
شهادت امام هادی علیه السلام نزدیکه و بهترین فرصته تا بتونیم شر تصاویر مبتذل که نسبت داده شده به ایشون رو برکنیم!
اما وظیفه جوانان انقلابی و فعال در فضای مجازی بدنبال نتایج هتاکی شاهین نجفی ملعون...

به پست آخر ما سر بزنید با عنوان "آهای بچه شیعه"

منتظر حضورگرمتان هستیم

یا علی النقی علیه السلام.
۳۱ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۲ شیعه حرفی ، آدم برفی !

شاید شهر من ، بوی مرد هم نمی دهد ...

مرد که خوب باشد ، مادر خوب هم پیدا می شود ...

پاسخ:
سلام، اینم خودش حرفیه 
موافقم
با شیعه موافقم..
اگر مرد خوب باشه..مادر خوب هم هست..
پاسخ:
بله 
با تو هم موافقم!
پاسخ:
تشکر
شهر شما کجاست مگه؟:))
پاسخ:
همون شهری که خوب میدونی...!
چقدر سازناک بود! به نظر از روی درد و سوز نوشته شده بود. اینکه حالا درد و سوزش از کجاست... ما نمی دونیم
پاسخ:
عجب!!!

مُردم وسال های سال از این ماجرا گذشت.......تاین که روزی کسی!!!در بقایای شهرما سنگواره دلی را یافت که شکل تو بود.
پاسخ:
عجب!
فادخلوها بسلام امنین
 ...
مگر کجا ایستاده ای که بو ی مادر را استشمام نمی کنید!!!!
اگر بایستید و حرکتی کنید شهر من بوی مادر میدهد!
شهرمن بوی حسین فاطمه رامیدهد!
اگر قدمی بردارید!
...
پاسخ:
میدونید چیه ...
نگاه ها متفاوته 
تا حالا افتادید تو چاه 
طناب دست یکی بدید  که بهش اعتماد دارید بعد اون طنابو پاره کنه ؟
و ته چاه به دنیا نگاه کنید؟
...
به خودتون و اطرافتون فقط نگاه نکنید 
النته که خوبی ها همیشه هست 
خوش بحالتون که تو خوبی ها هستید
یا حق
سلام ...
تاالان سعی کردم دنیا رو از زوایای متفاوت وجنبه های مثبتش ببینم نمی دونم چقد موفق شدم...
ولی بازم قابل تامل بود...
پاسخ:
علیک سلام 
یا حق 
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۳۶ برداشت اولیه
پیام ناشناس خیلی با حال بود و دقیق!
ولش کن این حرف ها را. چطوری پسر؟
می دونی من اون موقع که وبلاگ می نوشتم در رابطه با جمعیت تذکر دادم
بعدها سال ها بعد وقتی آقا این مسئله را مطرح کردند تب آن در جامعه بالا گرفت
یک مقدار مشکلات فرهنگی داریم
اما سخت افزاری هم مشکلات اساسی است
یک فردی که فوقش یک لیسانس می گیره! سنش میشه بیست و چهار یا پنج (بدون وقفه) یک سربازی بره میشه بیست و شش یا بیست و هفت
تازه اون موقع به نقطه صفر رسیده
کلا وضعیت جالبی نیست


پاسخ:
سلام 
من که میدنم اون ناشناس کیه حالا بماند...
شما کارت درسته برادر 
حیف تو نبود ...
ان شالله تمام مشکلات جوونا مردم حل بشه 
التماس دعا 
یا حق
با سلام.شهر من بوی مادر نمیدهد چون اصل را گم کرده ایم وسالها غفلت کردیم و چشم باز کردیم خودمان و جامعه جوانمان را در سر سفره پر زرق و برق کفار دیدیم تمام سالهایی که ما خواب بودیم آنها با سرعت در حال چیدمان این سفره بودند سفره ای که دست کشیدن از آن کار هرکس نیست.......... ماهواره به عنوان یکی ازمیوه های این سفره با اشاعه فرهنگ ضد اسلامی و ایرانی مخصوصا در استان های مرزی در محو شدن این بوی عطرآگین کمک شایانی میکند و این ابزار به صورت قارچ گونه در حال گسترش است واین در حالی است که مردم این منطقه به دلیل شرایط خاص و عدم امکانات و اماکن رفاهی تنها سرگرمی غالب شان تلوزیون و برنامه های آن میباشد که متاسفانه فقط دارای 4 شبکه سراسری و یک شبکه استانی میباشد و چشم دوختن و گوش نواختن به این صفحه جادویی ان هم در مدت زمان طولانی خدا داند چه بلایی سر این مردم بیاره............
پاسخ:
سلام 
احسنت
یا حق
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۲۵ محمدحسین رحیمی پور
درود
پاسخ:
سپاس
۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۲۵ محمدحسین رحیمی پور
اما ما بوی مادر به این شهرباز برمیگردانیم
پاسخ:
احسنت

 

"غزه به زبان ساده "

http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=3237

 

"وحدت اسلامی"

کلیپ درباره وحدت اسلامی کاری از هیات ثارالله رشت:

http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9558

۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۲۱ سرباز منتـــظر

زنان امروز شان اجتماعی رادربیرون کارکردن از خانه میدانند وکارکردن درخانه راکسرشان

زنان امروزمیخواهند ازجوانی وزیباییشان  لذت ببرند وطبیعتا مادرشدن را یک مانع بزرگ .

زنان امروز معتقدند باید دوشادوش مردان  کار کنند تا شاید مرهمی باشند بر زخم های زندگی خویش اما بیشتر نمک اند برزخم هاتا مرهم

زنان امروز عشق،خانواده،خانه وزندگی رادرgmt tv  و.........دنبال میکنند وسبک زندگی فاطمی را متعلق به 14قرن پیش میدانند.

معتقدند در آن زمان  در جامعه اصلا کار و حرفه ای وجودنداشت  که زن ها بخواهند فعالیت داشته باشند   

اما یادشان رفته برترین زن جهان هم درجامعه حضور پیدا میکرد منتهی وقت نیاز

مثل خطبه فدکیه یاافشاگری حضرت زینب درمجلس یزید

 زنان امروزارزشمند بودن شخصیت  خود را از یاد برده اند.

دردنیا زنان به وسیله اسلام با حقوق خود اشنا شدند و ارزش وشخصیت خود را درپوشیدگی یافتند وزنان مسلمان شهر من ارزش خود را دربرهنگی میبینند.

زنان امروز معتقدند باید از هرفرصتی برای اثبات شایستگیهای خود استفاده کنند وعجب اینکه این اثبات را فقط بیرون از خانه میبینند

زنان امروز معتقدند حق انها  ضایع شد و فقط با ورود به دانشگاه میتوانندانتقام خود رااز مردان  بگیرند

 زنان امروز افزایش سن ازدواج را به بی عرضگی مردان نسبت میدهند وشرایط سخت خود برای ازدواج را بی تاثیر.

زنان امروز نمیخواهند حجاب داشته باشندچون معتقدند انحراف مردان به خودشان ربط دارد.

میخواهند ارزش خود رادرخیابان دوچرخه سواری کردن  و ازاد راه رفتن و ازاد لباس پوشیدن وبا همه هم کلام شدن وبه قهوه خانه وتریارفتن و باسوت ودست بقیه قلیان  وسیگار کشیدن به دست بیاورند

زنان امروز معتقند نظام مردسالارنقش مادری رافقط برای خانه نشین کردن زن نقش مقدس قلمداد میکند.

اری شهر من بوی مادر نمیدهد چون زنان شهر من مادری را از یاد برده اند.ومردان شهر نیز مردی را

عذرمیخوام زیاد نوشتم

هرچند حرف زیاده

درپناه حق

پاسخ:
سلام علیکم 
جای بسی تامل دارد 
تشکر
یا حق

جناب سرباز منتظر کاش اول جمله هات مینوشتی : بعضی زنان
به جای اینکه جمع ببندی.
خواهر و مادر شما هم همین شکلی اند؟؟؟
سیاه نمایی نکنید بی زحمت
پاسخ:
سلام علیکم
سلام .جناب سرباز منتظر خیلی خوبه که ادم اول فکر کنه بعد حرف بزنه .نباید بادیدن چند مورد کل زنان را زیر سوال ببری وشان ان ها را پایین بیارید.ای کاش روی حرفهایی که میزدیم قبلش فکر میکردیم
پاسخ:
سلام علیکم 
شهر شما بوی مادر نمی دهد ...
می دونید چرا؟؟؟
چون مادر را درک نکردید،چون عظمت مادر را در مرخصی زایمان و اشتغال زنان خلاصه کردید،چون فکر میکنید اضاف شدن سن ازدواج چیزی از مادر بودن کم میکند چون نوشته هاتون حکم بر این میدهد که در ذهن شما تعداد فرزندان جای مادر را تنگ میکند.
حقاشهر شما بوی مادر نمی دهد.
اما خداروشکر که همه ی شهر ها مثل شهر شما نیستند
پاسخ:
اولا سلام علیکم 
خوش آمدید 
دوما 
نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی را نمیتوان صرفا سیاه نمایی نامید ، و بنده هم قصد سیاه نمایی نداشته و ندارم 
درک کردن جایگاه مادر واقعا سخت است با توجه به حدیث بهشت زیر پای مادر است 
اما این عدم درک باعث پایین آوردن این جایگاه رفیع  از طرف بنده نیست بلکه نقدیست به آنها که در این مقوله کم گذاشتند و زن و مادر را خلاصه در 4تا قانون و عرف اجتماعی کرده اند 
نه زن و نه مادر را در چیزی خلاصه نکردم اشتباه برداشت کردید 
همیشه نظر لحظه ای به انتقاد اجتماعی به خاطر موضع گیری خاص شاید جواب با تفکر وتدبر نباشد 
موفق موید باشید 
یا حق 
۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۰۹ سرباز منتـــظر
سلام علیکم جناب به تو چه

بنده به هیچ عنوان منظورم همه ی زنان نبود هرچند باید مینوشتم برخی زنان درسته. ولی مطمئن باشید وقتی قرارباشه از مادر  وزنان پاک سرزمینم هم بنویسم اونقدرحرف دارم که این انتقاد ها دربرابرش مثل شبنمه دربرابر دریا
باوربفرمایید بد نیست یه کم بهترحرف بزنید!!!

وجناب سراپاتقصیر

اتفاقا خیلی فک کردم واینا رو نوشتم وتک تک این موارد رو دیدم متاسفانه!
ما هم جمع نبستیم
وزنان ما اونقدر شان ومنزلت دارند که باگفتن این موارد چیزی از ارزش هاشون کم نمیشه

درپناه حق 

جناب سرباز منتظر ،

تازه خیلی هم رعایت کردم!

شما خودتون بد نوشتید ، من که چیزی نگفتم، بهتون بر هم میخوره؟؟

جلل الخالق !!!

پاسخ:
با سلام 
وبلاگ مکانیست که افراد با سلیقه های مختلف در آن حضور پیدا میکنند 
اگر قرار باشد هر کس از هر چیز خوشش نیامد حرفه خلاف ادبی بزند فکر نمیکنم فضای جالبی بر جو وبلاگ حاکم شود
پس دوستان اگر بر نظرات هم نقدی هم دارند در کمال احترام نقد بفرمایند 
با تشکر 
یا حق 
۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۳۱ سرباز منتـــظر
سلام علیم به روزیم با
سربازمنتظر یا سربازمبارز؟
ومنتظر نظراتتون
درپناه حق

پاسخ:
سلام علیکم
موفق و موید باشید 
یا حق

من حرف خلاف ادبی نزدم.

سوالم  استفهام انکاری بود از جناب سرباز منتظر ، به خاطر همین هم زیرش نوشتم سیاه نمایی نکنید لطفا...نمیدونم چرا بد برداشت کردند؟

خواستم حواسمون باشه که گاهی اوقات با بعضی حرفامون به صورت "ناخواسته" به خونواده و اطرافیان خودمون هم توهین میکنیم.

همین...

پاسخ:
سلام
سلام...
شما چقد خوبی...
واقعا همیشه همین جوری هستین؟؟؟
خوش بحال اطرافیانتون واقعا....
پاسخ:
سلام
عجب!!!!!!!!!
اطرافیان فکر نکنم نظرشون این باشه
تشکر از حضورتون
یا حق
سلام
منم واقعا دیگه خسته شدم...از همه چیز... از همه جا...
شرایط مالی و اجتماعی خوبی دارم...ولی اوضاع روحی خوبی ندارم...دلم می خواد بذارم برم...فقط و فقط برم...برم جایی که نه کسی منو بشناسه و نه کسی باشه که من اونو بشناسم...بالاخره یه روزی میرم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی