سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

یکی از تجلی های پیاده روی اربعین ، نشان دادن چهره سیاسی اسلام در عالم است . همان اسلامی که دشمن از آن به شدت ترس دارد. نشان دادن چهره ای از اسلام که در مقابل ظلم می ایستد ، بی تفاوت با اطراف نیست ، متحجر نیست، و در یک پویایی مستمر به سر می برد . با اتمام پیاده روی با شکوه اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام ، و با توجه به این که در چند ماه گذشته حضور داعش در کشور عراق باعث فضایی جهت تهدید این سیل عظیم جمعیت شده بود شاهد این بودیم که با لطف حضرت اباعبدلله علیه السلام توطئه های این گروه خنثی گشته و این مراسم با شور تر از هر سال برپا شود.

در این برهه از زمان تحلیل آخرین وضعیت فعالیت رسانه ای داعش که خط مقدم جبهه کفر است و نوع برخورد دولت و مردم عراق و منطقه پس از این واقعه عظیم  دارای اهمیت بسیاری می باشد .

طبق آن چیزی که از جبهه دشمن در این مدت فعالیتش دیده شده ، پس از ناتوانی در خلل وارد کردن به پیاده روی اربعین ،  یکی  از راه هایی که آنها بعد از پیاده روی اربعین در نظر دارند  این است که باز برای سوار شدن بر جو رسانه ای که مدتها برای خود فراهم کرده بودند و با وسیله آن رعب و وحشت در دل مردم می انداختند باز شروع کنند و با جنایت های گسترده این حرکت عظیم را به فراموشی ببرند .

جبهه دشمن با تمام سانسور هایی که انجام داد اما موفق نشد این اجتماع بیش از  بیست میلیونی را از نگاه مردم جهان مخفی نگه دارد . سیاست رسانه ای غرب بر آن بود تا این همایش عظیم نادیده گرفته شود.

این همایش عظیم  باعث این شد که جواب قاطعی از طرف جهان اسلام  به جریانات تکفیری و تفرقه افکن بویژه داعش، در منطقه داده شود.

با توجه به موج رسانه ای داعش برای جنایت های خود  و در مقابل مخابره اخبار پیاده روی اربعین ،در ذهن جهانیان همین سوال ایجاد شود، که این حسین کسیت که این اجتماع عظیم برای او شکل گرفته است؟ و چرا با توجه به آن همه جنایت ها و رعب و وحشت و تهدیدی که از سوی داعش انجام شده است ،  باز مردم حضور پیدا کردند ؟ برای جبهه خودی برد بزرگیست .

نقطه عطف این مسئله جمله مشهوری است که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، که الان در حال رخ دادن است و جبهه رسانه ای خودی باید از این فرصت بدست آمده کمال استفاده را ببرد .رسانه های جبهه اسلام باید تلاش کنند پیاده روی اربعین، که گوشه ای از شکوه و عزم اسلام  را در مقابله با جبهه کفر نشان می دهند به گوش تمام جهانیان برسانند.

از جمله دستاورد های این پیاده روی ، نقش عظیم مردم با توجه به سنت ها و حضور گسترده در مراسم اربعین در اصل نمایش قدرت اسلامی و پایبندی آن است و همچنین این پیاده روی باعث گردید تا پیوستگی مردمی در منطقه به مرحله جدیدی وارد شود.

برای نشان دادن چهره واقعی اسلام  که امروز دشمن با ورود انحرافات علی الخصوص اسلام آمریکایی و دور از سیاست دنبال خراب کردن آن است ، این بهترین فرصت است تا بتوان حقیقت تفکر اسلام ناب محمدی را گسترش داد.


پ ن 1 : این مطلب در کرمان خبر http://bit.ly/1wUWKZW /در هجرت نیوز http://bit.ly/1z1TQTn / در نقطه نیوز http://bit.ly/1vmh8x5

پ ن 2 : این مسئله هنوز جای کار دارد و از ابعاد دیگر باید به آن پرداخت 

۹۳/۰۹/۲۵
مهران شیخی

نظرات  (۸)

۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۲۸ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات

قرار اینترنتی وبلاگ نویسان جهت
دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین مرادی
جهت حضور و ثبت نام مراجعه کنید به وبلاگ فانوس جزیره

لطفا رسانه باشید

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون 
یا حق
۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۳:۴۲ سبک مطهر ..
عالی 
+

 .....
 دلم میخواد کِ این همه لشگری ک رفتن --  و این حرکت عظیم رو رقم زدن
بعد از برگشت
حالا ک هرکدوم ب دیار خوشون برگشتن
دست بزنن ب کار
ن اینکه باشَند تا بِشه اربعین بعد
ن اینکه صرفا احساسات باشه و عواطف
پاسخ:
ممنون 
ان شالله 
یا حق
حسین کشته ی زمان خودش بود و زنده ی همیشه ی تاریخ.حتی اگر هزار و اندی سال هم بگذرد ما با چایی هایه روضه اش جان میگیریم و دلمان خوش است به بیرق هایش.چندسالی هم هست به کوری چشم داعش و اعوان و انصارش بیاده روی اربعین رونقی گرفته بس باشکوه که دارد کم کم قاطی هویت حسینیمان  میشود.....
پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید 
احسنت به شما 
دقیقا 
ممنون 
یا حق
۰۱ دی ۹۳ ، ۱۸:۰۵ فاطر فلق
سلام
ایام عزای رسول مکرم اسلام،امام حسن مجتبی و امام رئوفمان علی بن موسی الرضا برشما همسنگر گرامی تسلیت باد.

به روزیم با معرفی کتاب "مدیریت نگاه"و منتظر نظرات ارزشمند شما.
پاسخ:
سلام علیکم 
ممنون 
یا حق

 

سلام

صفحه ی جدید نصرتی وی در اینستاگرام:

Nasr_tv

لطفاحمایت کنید... ممنون

یاعلی

۰۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۳ سرباز منتـــظر

اتفاقا میخواستم یه پست درباره ی حماسه ی اربعین بذارم

حماسه ای که هرچه بگیم کم گفتیم

خیلی وقته با پیدایش داعش و پخش تصاویر قمه زنی اسلام هراسی و مخصوصا شیعه هراسی فراوانی برای مردم دنیا ایجاد شده.تا اینکه  پیاده روی اربعین ورق رو برمیگردونه و به همه دنیا ماهیت اصلی اسلام و شیعه رو نشون میده حتی حضورادیان دیگر.

تجمع بیست و چند میلیونی مسلمانان برای یک نفر ، آن هم در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش>باعث شد تا رسانه های دنیا به این حقیقت اقرارکنند.

و بفهمن که باهیچ حربه ای نمیتونن عشق حسین رو از دل ها بگیرند و جلوی مقاومت بایستند،

حسین ع سر داد که ما سربلند باشیم واین چیزیه که اونا نمیفهمن.

روزنامه ی هافینگتن پست نوشت::

حسین کیست؟سوالی با این عمق که می‌تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند تنها زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.

خلاصه اینکه  قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین ع را بشناسند

چراکه باید ابتدا همه امام حسین (ع) را بشناسند تا معرفی کردن امام زمان با امام حسین (ع)معنا پیدا کند. وشاید اربعین امسال...


اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
با مطلب "سوال" به روزم.
شماهم دعوتید.

نرفتی کربلا چون بی لیاقت بودی
ولی خدا بهت لیاقت داد این مطلب رو نوشتی 
همه چی لیاقت میخاد
آفرین
پاسخ:
عجب!
ممنون
بله دیگه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی