سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

به نظرم خانمها هم باید بروند سربازی!!!

دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۲ ق.ظ
-سلام علیکم

-علیکم السلام

-حالت چطوره ؟خوبی؟

-نه حاجی .باز گند زدم

-اینبار دیگه چی شده ؟

-هیچی . با خانمم باز دعوا کردم بلند شده قهر کرده میگه میخواد بره پیش بابا مامانش

-خوب سره چی مگه دعوا کردی؟

-هیچی بخدا .بابا خسته شدم بس که غذای سوخته و بی نمکو بی مزه گذاشت جلوم

- خوب بلد نیست بپزه تقصیر خودش که نیست . از قصدم نمیخواد بیچاره این کارو کنه که پس چرا دعوا کردی باز

- حاجی خوب خسته شدم . همش پولامونو داریم میدیم بابت غذا یه پول نمیتونیم پس انداز کنیم تا یه ماشین قراضه ای بندازیم زیر پامون تو سرما با این موتور هی نریم و بیایم.ظهرو شب باید غذا بیرونو بخوریم مجرد بودیم که املتی میخوردیم غذا سلفی میخوردیم صدامون در نمیومد اما حالا صدقه سرمون زن گرفتیم غذا بلد نیست درست کنه هیچ غذا سلف دانشگاهم بدش میاد هیچ غذا هر رستورانیم رو نمیپذیره .به نظرت چیکار کنم من ؟

- روز اولم باهات شرط کرده بود بیخود کردی گرفتیش

- خوب بابا توام که حرفا خودشو تحویلم میدی

- حرف حقه .شرط کرده توام گفتی چشم زیر قولتم نباید بزنی

- خوب بابا یک بار نشد طرف ما باشی تو همش طرف ضعیفه هایی . حالا یه زنگی بزن از خر شیطون بیارش پایین تا ببینیم خدا چی میخواد

- باشه اما از من میشنوی ببرش کنار دست یه آشپز مثلا خاله خودم تا قشنگ یاد بگیره .خودشم که علاقه داره میگه تو خونه همش فکر درس بوده که آشپزی یاد نگرفته خوب الان فکر زندگیه حتما یاد میگیره

-  باشه چشم.حالا زنگی بزن تو تا بعد

- جشم

-ممنون .خداحافظ

- خداحافظ

قبلش بگم اینا کین تا یکم روشن بشین تا بعد برم سراغ تماسم با خانمش

شوهر این خانم از دوستان قدیمی ماست تو یه مدرسه بودیم بخاطر شغل باباش از یه شهر دیگه اومدن (کد بیشتر نمیدم شاید بشناسن بعضی ها) کرمان هم بودن تو دانشگاه این بنده خدا عاشق خانمش شد خانم ایشونم  خواهر یکی از دوستان ماست  به همین خاطر ما یه آشنایی  هم با خانواده خانمش داشتیم هم خانمش مارو برادر خودش میدونه و ما یه معرفی کردیم به خانواده خانمش و جریان سنتی ازدواج و الی آخر...

-سلام علیکم

-سلام حاجی

-حال شما؟

- خوب نیستم .باز زنگ زده شمارو سپره خودش کنه؟

- آره دیگه جز من کیو داره این بیچاره .شمام غریب گیر آوردی هی تهدید میکنی اونم جوونه یچی میگه یه ربع بعدش پشیمونه .

- پشیمونه که پشیمونه باید شرط منو قبول نمیکرد

- وای شمام یه شرط کردی داری زندگی خودتو خراب میکنی ها

- خوب چیکار کنم بلد نیستم حاجی چه خاکی به سر کنم

- خواهر من اینطور نگو صد بار گفتم برو دو سه روز وایسا کنار یه آشپز خوب تا یاد بگیری

- من وقت دارم ؟

- زندگیت مهمتراز همه کاراته خواهرم بسه دیگه از این لج بازیا دست بردار

- خودمم میدونم اما ...باشه میرم

- خدا خیرت بده .این بدبختم از نگرانی دربیار زنگ بزن بگو آشتی کردی باهاش بگو هم غذا یاد میگیری تا آخر این هفته

-چشم حاجی ولی دلم برا مامانم تنگ شده یه هفتس ندیدمش میرم اونجا شما بهش بگو آشتیم تا بیاد شب دنبالم

- واقعا شما عجب موجوداتی هستین ها . بدبخت داره سکته میکنه بعد میگی آشتی هستی ولی بهش نمیگی.شما دیگه کی هستین بخدا بعد هی به من میگی...

- تقصیر خودشه چرا سرم داد کشید گفت غذامو نمیخوره

- خوب شمام پس من زنگ میزنم بهش بیاد دنبالتون با هم برین خونه مامانت خوبیت نداره اونا بدونن بحثتون شده

- باشه.

- پس یادتون نره ها این هفته خالم کرمانه بیا تنها هم هست قشنگ یادت میده

- باشه حاجی باشه

-فعلا خدانگهدار

-خداحافظ

خوب به خیر گذشت این موضوع (فردا شب منتظر این تیکه ها باشین شورای حل اختلاف-دادگاه خانواده-نمیدونم از این جور تیکه ها دیگه )نگین ما این کاره ایم ها این دو بزرگوارم به واسطه برادری منو یجورایی محرم خودشون میدونن والا ما که عددی نیستیم .

این ماجرا گذشت .شب داشتم راجع بهش فکر میکردم و هم راجع به 702 و دوره ای که گذاشتیم اینهارو بهم پیوند زدم تا از تو دلش این در اومد

از نظر من خانمها هم باید برن سرباز !!! اما سربازی خودشون .مگه ما تو اسلام این همه حدیث در مورد زندگی مشترک نداریم این همه سفارش نوع زندگی از ائمه هم برای خانما هم برای آقایون نداریم؟ خوب بریم یجا اینارو بگیم به ملت تا این جور مشکلات پیش نیاد (هم آقا هم خانم) با این تفاوت خانما از آقایون سرباز که برن سربازی نوع زندگی کردن یاد بگیرن نوع آشپزی نوع تربیت فرزند که مهمترین کارشونه نمیدونم خیلی چیزا دیگه که شاید بخاطر معضلات امروز جامعه حتی خانواده های اینها این مشکلات را دارند وسرایت میکنه به اینا و نتیجش میشه آمارهای طلاق بالا رفته .

حالا نیان از فردا سر ما داد بزنن این مزخرفات چیه نوشتی خانما فلانن خانما اینطورن اونطورن

نه آقا ما نه ضد خانماییم نه خودمونو در این حدو حدود میدونیم که باهاشون در بیفتیم فقط یه نظر دادم دوست دارم بقیه هم بیان تو بحث شرکت کنن و ایشالله که خروجی خوبی هم داشته باشه
۹۰/۰۹/۲۱
مهران شیخی

نظرات  (۳۱)

۲۱ آذر ۹۰ ، ۱۳:۰۹ سلطانی نژاد
باسلام
از اینکه زوجهای جوون سر همچین موارد بی اهمیتی دعواشون بشه واقعا حرص میخورم
باهمفکری هم و یخورده گذشت طرفین خیلی راحت حتی مشکلات بزرگ رو میشه حل کرد
البته این نکته برای کسانی که الگوی زندگیشون از نوع جهادی و انقلابی است خیلی پیش پا افتاده است
اما به هر حال

و یک نکته خواهرانه به زوج های جوان:
سعی کنید با تکیه بر اصول دینی و گذشت و گفت و گو تا پیداشدن راه حل خود تون مشکلاتتون رو حل کنید،اگر نشد دنبال یک مشاور دانشمند متدین امین باشد/اما هیچ وقت قضیه رو به خارج از خودتون دونفر نکشونید/نه والدین/نه حتی دوستان صمیمی/این حریم فقط مال شما دوتاست/بعدها هم انشالله حتی بچه هاهم در این حریم نیستند/البته اوایل زندگی مشترک هر زوجی پر است از این تلخیها و شیرینیهای توام و گذرا،اگر راه رو درست اومده باشی پشت سرت رو که نگاه کنی همش شیرینه

بگذریم

با این فرمایش شما که آوردن قسمتهایی از زندگیمون در قالب پستهایی در وبلاگها،تعهدمون رونسبت به مقید بودن به آن امور بالاتر میبره، ودر ضمن دیگران هم میتونن از این تجربیات استفاده کنند موافقم
پاسخ:
ممنون از حضورتون
سلام اولا این زوج جوان را ارجاع میدهم به بیانات رهبری :بروید با هم بسازیدو......توصیه میکنم به این خانم که هر چه سریع تر برای حفظ کانون گرم خانوادشون اشپزیشونو بهبود ببخشن (یک هفته بغل دست بچه هائ خابگاه وایسن حله) این اقاهم یکم مطالعاتشونو درباره خصوصیات اخلاقی خانم ها بیشتر کنن تادم به دقیقه مجبور نباشن برن منزل ایال وبیارنشون دوما بسیج که این قدر دوره برگزار میکنه یک دوره مهارت زندگی هم برگزار کنه بد نیست.
پاسخ:
یا حق
۲۱ آذر ۹۰ ، ۱۹:۲۵ برداشت اولیه
سلام
مهران جون
اخوی گرامی
مژده به خودم که سفارت شما در قلب ما تاسیس شد...
ولی دوستانه
مطلب مزخرفی بود...
شما که دستت به خیره چرا...
پاسخ:
یا حق
۲۱ آذر ۹۰ ، ۲۱:۴۶ دختر ایران زمین
سلام
خیلی ببخشید ها! ولی وقتی می بینم یه مرد به خودش اجازه می ده در مورد خانم ها اینطوری حرف بزنه و بگه "ضعیفه" از هرچی مرده بدم میاد!!
شما دیگه چرا؟ رعایت کنین! متاسفم که بعضی از آقایون مذهبیمون هم مثل عهد بوق فکر می کنن!!

در ضمن به عنوان نصیحت می گم...اگه می خواین محبت همسرتون رو داشته باشین هرگز هرگز تحقیرش نکنین! وگرنه خوب می دونه چه کار کنه!!!
پاسخ:
یا حق
نشون دادی (زن ذلیلی)..........
شما اول یه فکری به حال خودت بکن بعد در مورد زوجها نظر بده....
پاسخ:
من نظری ندادم بابا پیشنهاد دادم
آخه تو که تو وبلاگت با این استقبال مردمی روبرو شدی چه توقعی از 702 داری ؟؟؟
آخه برادر اینم مطلب بود گذاشتی . ؟ ناراحتم میشه !!!!
حاجی چقدر تکرار شده بود حاجی .
آخه یه آدم مجرد از زندگی متاهلی چی میفهمه پسر ؟؟؟
پاسخ:
تشکر از این همه لطفتون
سلام
من موافق این نیستم که اصلا خاطره ننویسین یا از متاهل ها چیزی نگین! چون شما دارید چیزی رو که دیدین تعریف می کنین نه دخالت!
اگه نخوایم خاطرات مشترکمون با بقیه افراد رو بنویسیم چون چیزی از زندگیشون نمی دونیم ، پس در خاطره نویسی برای همیشه تخته می شه!
اما پیشنهاد می کنم یه جاهایی رو فاکتور بگیرین!
نمونه اش همین کلمه "ضعیفه" ! چون هم به عده ی زیادی از اطرافیانتون بر می خوره و هم اگر یه روز از بدشانسی همسر دوستتون این مطلب رو ببینه اونوقت زندگیشون سه نقطه می شه!
موفق باشید
پاسخ:
یا حق
سلام
با نظر یکی از ما موافقم اگر همسر دوستتون این رو ببینه دیگه تو دعواهاشون پادرمیونی شما هم جواب نمیده .
واما بعد بد نیست خودتون و دوست گرامیتون بدونین مردی که پای سفره بشینه و از غذا ایراد بگیره در جرگه منافقین حساب میشه حدیث از پیامبره.
منم بودم قهر می کردم می رفتم خونه ننه بابا .مردی که به خاطر یک لقمه غذا زنشو تیر بارون می کنه به درد .....میخوره .
یک پیشنهاد خیلی نگران پولشونن آقا برن آشپزی یادبگیرن آشپزی کنن .
سلام ..
چون دیدم مطلبتون به درد من نمیخوره نخوندمش ..
ولی خب حقیقتا یه مدت خیلی دلم میخواست برم سربازی ..نذاشتن..
من میترسم صریح نظرمو راجب فعالیت شما بگم ..شما ناراحت بشید و جبهه بگیرید ..
ولی به نظرم بزرگ که بشید اصلاح خواهید شد ..
در پناه خودش..
پاسخ:
در مورد بچه بودن ما اونم نظر لطفتونه. نه من اهل گارد گیری نیستم
سلام شرم نمیکنی نمیخوای مارو لینک کنی
نظر خاصی برا مطلبت ندارم ولی سربازی برن بد نیست
پاسخ:
رو چشم
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۸:۱۲ برداشت اولیه
سلام
در مورد اینکه نظر شخصیم است خوب معلوم که نظر شخصی ام است نظر بابام را که نگفتم
از سوی دیگر فقط من می تونم به این آقا مهران گیر بدم بقیه چپ نگاه کنند با من طرفند.
بعد اخوی
http://ezdevaaj.blogsky.com
به این وبلاگ سر بزن
چند ویژگی عام خوب دارد1. مطالب کوتاه 2. موضوع بندی خوب و جالب 3. مطالب کاربردی 4. با برنامه و هدف 5. صادقانه
در مورد همین موضوع شما هم هست
پاسخ:
موفق باشید
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۹:۱۵ سلطانی نژاد
سلام
من هم میخواستم یک وبلاگ معرفی کنم که هم برای مجرد ها خوبه هم متاهلها
ولی مثل اینکه دوستان زودتر اقدام کردن

http://02nafar.blogfa.com/
حتما سربزنید
وبلاگی ارزشی است و پر از نکات خواندنی

یاعلی
پاسخ:
خیلی ممنون از لطفتون ان شالله دوستان استفاده کنند
سلام-عجب حرفی زده (نجی) بزرگ بشی اصلاح میشی -
موافقم-
البته بهت گفته بودم نظر نده-
حلا خوردی؟
یازهرا-
پاسخ:
ما فعلا صبر پیشه کردیم
سلام مهران جوون

نکته اول
گذشته از انتقادات بجا و نابجای دوستان از اینکه بینشون رو اصلاح کردی از هر چیزی برای من باارزش تره و این چیزیه که به واسطه تحلیل خودت که بعد از بیان اون اتفاق گفتی به چشم نیومده.

نکته دوم
در مورد حدیثی که یکی از دوستان فرمودند که از پیامبره ، من تا حالا اینو نشنیده بودم اگر منبع برای حدیثشون بگن واقعا ممنون میشم.من خودم از غذاها ایراد میگیرم اما از کسانی ایراد میگیرم که معتقدند آشپزیشون خوبه اما به کسی که بلد نیست ایراد نمیگیرم(یعنی اگه طرف بگه که من غذام خیلی خوشمزه است ممکنه گیر بدم در غیر اینصورت گیر نمیدم)پس با اوصاف این دوست عزیز بنده از اون منافق های اسفل السافلینم(البته تو اینکه من تو جهنمم شکی نیست اما تا حالا فکر میکردم به دلایل دیگه ای باید برم اونجا)

نکته سوم
اینکه انتظار اون دوستتون از خانومشون واقعا نابجاست و باید موقع انتخاب همسر عاقلانه فکر میکردند نه عاجلانه.

نکته چهارم
در مورد تذکر دادن به آقای شیخی ست.خیلی زیباتر بود اگر به جای این کامنت های سرشار از عصبانیت ، یه پیام خصوصی برای ایشون میذاشتین تا اصلاحش کنند کما اینکه ممکنه گذاشته باشین و من خبر نداشته باشم(در این صورت حرف من نقض میشه اما درست بودن شیوه کار رو نقض نمیکنه)

نکته پنجم
اینکه مجردها در مورد زندگی متاهلی نظر بدن اشکالی نداره ، چون نظر دادن عاقبت منجر به اصلاح نظر خواهد شد و این همون چیزیه که اینجا اتفاق افتاد.

نکته ششم
نحوه انتقاد درست رو یادبگیرید تا این مشکلات بروز پیدا نکنه ، برای مثال انتقادهای من از غذا در اوایل باعث رنجش یکی از اقوام شد که تجربه ای شد تا یاد بگیرم که درست انتقاد کنم گرچه سعی کردم که ایشون رو بعدا راضی کنم و تقریبا تونستم.

آقای شیخی تاثیرات مثبت مطلب شما بسیار زیاد است "اگر" اون اشتباه تایپی رو برطرفش کنید(صحبت کردن با دهن بسته طوری که هیشکی متوجه نشه : همون کلمه بحث برانگیز دیگه !!!)

از همه دوستانی که بطور مستقیم و غیرمستقیم انتقاد شنیدن معذرت میخوام و امیدوارم همونطور که بنده به خودم اجازه میدم که انتقاد کنم اونا هم این کار رو نسبت به من انجام بدن تا شاید بنده اصلاح بشم.

موفق باشی مهران جوون
پاسخ:
بازم تشکر
هوالمنتقم
سلام
عنوان رو با انتهای مطلب از لحاظ فنی -ادبی خوب تونستی جمع کنی
قالب کاریت هم مشتری پسند است
به عنوان عضو کمیته ی محتوا لایک می زنم
التماس دعا
پاسخ:
دوستان یاد بگیرن از جوجه
سلام
مطلب خوب بود و تذکر بجا! اما یک تحلیل یک سویه بود از نگاه یک مرد کما اینکه خانما اینجوری فکر نمیکنن!
تنها یک مورد دراین مطلب به تمام موارد سرایت داده شده بود که چون یکنفر آشپزی بلد نبوده پس تمامشون مث همند و بلد نیستن! پس نتیجه میگیریم باید برن بقول شما سربازی تا یکسری موارد را یاد بگیرند!
در آموزش این مسائل که شکی نیست که معمولاتوسط نهاد خانواده و مادر انجام میگیره اما اگر قرار باشه دوره ای با این محتوا برای خانم ها گذاشته بشود که شما نام سربازی را بر آن نهادید بی شک دوره ای هم باید برای آقایان محترم گذاشته شود تا بسیاری از موارد را یادبگیرند!!!
البته من از شنیدن چنین مواردی متاثر ومتاسف میشم اما از حق نگذریم که هیچ جا نگفتن که آشپزی کار خانمه!و این لطفیه که ایشون در منزل بر اهل منزل روا میدارد.
در کل می توان گفت با اینکه دوز تذکر مطلب به خانما بیشتر بود بخاطر همین با استقبال آقایون مواجه شد اما آقایون هم باید کمی به فکر بیفتند و ...
پاسخ:
یا حق
۲۳ آذر ۹۰ ، ۱۴:۵۱ ×××××××××××
××××××××××
پاسخ:
سلام
علیک سلام
.
.
.
در مورد مطلبتون لطفا از قول من به دوستتون بگید وقتی خدا تو قرآن گفته تو این جور موارد به یه ریش سفید مراجعه کنید شما چرا یه بچه تر از خودت رو واسطه می کنی که نتیجه اش بشه آقا تصمیم بگیرند خانم ها برای یادگیری آشپزی برند سربازی
ببخشید ولی خنده دار،هیچ مسئله مهمتری جز آشپزی نبود که بهونه کنید مثلا: خانم ها برند سربازی که یادبگیرند چه جوری از آقایون دفاع کنند آخه دور از جون شماها مردای بی غیرت زیاد شدند...
سلام دوستان
نظرات رو خوندم ..اگرچه خودم جزو منتقدین به این مطلب هستم اما انصافا بعضی ها زیاده روی کرده اند!
دوستان بزرگوار شما چه کار به سن و سال این بنده خدا دارید آخه؟ فکر نمی کنید درست نیست اینطور بحث کردن؟
گله ای هم اگر دارید به هزار نحوه ی دیگه می تونید بگید..نه اینطوری!!
موفق باشید!
پاسخ:
تشکر
سلام..
پست جدید وبلاگم متعلق به شماست.
دوستان آقای شیخی لطفا شما هم تشریف بیاورید.
۲۳ آذر ۹۰ ، ۲۳:۵۰ برداشت اولیه
سلام
با عرض معذرت
به خودم تذکر می دهم ولی یک جنبه ی بیرونی هم دارد
اینکه مراقب باشیم اون حریمی را که برای زن و مرد قائل هستیم
خدای ناکرده در این فضای مجازی شکسته نشود
یعنی ...
پاسخ:
چی بگم ...
سلام
کلی خندیدیم!
ولی بهتره اسم اون دوره ای که برا خانمها میذارن نه نه نه باید بذارن نه نه نه بهتره که بذارن ..سربازی نباشه تا این جوری به کسی بر نخوره و کسی هم گارد نگیره یه دوره سر بسته مهارت های ارتباطی وشیوه های صحیح زندگی مشترک باشه البته اگه تو دوره سربازی آقایون هم چنین مهارت هایی آموزش داده بشه گلها چه گل می شه
یه توصیه:قبل از ازدواج خواسته هاتونو از طرف مقابل صادقانه مطرح کنید این اولا ثانیا اهداف بزرگتری برای زندگی مشترکتون مد نظر بگیرید
پاسخ:
سلام ممنون از حضورتان
جوابیه ی جوجه .............در وبلاگم ..........بنده با کمال تاسف باید بگویم که از این فضای مجازی خداحافظی خواه کرد ..باشد که دیندار شوم ..
دیگر مرا در هیچ فضای مجازیی نخواهید دید حتی در 702 ..
در پناه خودش..
برای ادم شدنم دعا کنید ..
سلام
به نظرم زن امروز به یک سری چیزهای مهمتری نیاز داره ودر کنار یک زن باید مرد خوبی هم باشه این آقا شوهر خوبی برای این خانم نبودن
پاسخ:
یا علی
۲۵ آذر ۹۰ ، ۰۶:۳۷ محمد حسین توکلی
سلام...بابا مصاحبه مطبوعاتی, بابا مسئول فضای مجازی


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900924000010
۲۵ آذر ۹۰ ، ۱۳:۳۷ فضای مجازی بسیج دانشجویی استان کرمان
با سلام
بعلت مشکلات بوجود آمده دوباره ثبت نام کنید
تا 5 دی ماه تمدید شد
دومین جشنواره وبلاگ نویسی بسیج دانشجویی استان کرمان
هم اکنون ثبت نام کنید
موضوعات جشنواره : 1-فرقه شناسی 2-بیداری اسلامی 3-دفاع مقدس و ایثار وشهادت 4-ولایت مداری 5- دین ومذهب 6-قرآنی 7-استکبارستیزی 8-عفاف و حجاب 9-هنر وادبیات 10-پزشکی 11-معرفی بسیج 12-جنگ نرم 13-تولید و نشر(کلیپ-نشریات الکترونیکی- کتاب الکترونیکی-عکس)
جوایز: کمک هزینه خرید لپ تاپ،کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،کمک هزینه سفر مشهد مقدس،کمک هزینه سفر به قم و جوایز ارزنده دیگر...
جهت ثبت نام به آدرس www.bdokerman.ir مراجعه کنید
آخرین مهلت ثبت نام 5 دی ماه
۲۵ آذر ۹۰ ، ۱۴:۴۹ محمد حسین توکلی
دوستان عزیز سلام...لطفا در نظر سنجی وبلاگ من شرکت نمایید
پاسخ:
چشم
سلام مهران جان گوگولی مگولی
من نظر دوستان رو کامل نخوندم ولی با کمال احترامی که برای شما و دوستان قائل هستم باید بگم اصلا خوشم نیومد از این نوشته
قالب و ادبیات و... اینا حاشیه هستن مهم متن نوشته شماست
اولا شما با این خاطره ای که نوشتین سطح شعور و همسر دوستی مرد ها رو در حد شکمشون پایین آوردید و به جده سادات قسم این مشکوک به خیانته
دوما کجای دین و شریعت نوشتن که وظیفه زن پخت وپز و خانه داری و بچه داریه اگر جایی دیدی برای من هم سندش رو بیار لطفا اینهایی که گفتم یقینا با شوهر داری و مادر بودن فرق می کنند
سوما این خانم محترم رو به ما معرفی کنید که یک دوره ایثار و فداکاری برای خانم های متاهل این کشور بزارن که با یک خواهش یک دوست مثلا برادر از خطای احمقانه شوهر می گذرد جدا این زن میتواند الگو باشد
چهارما خودت این مطلب رو بردار وگر نه با هماهنگی دوستان بالا ... که می دونی دیگه ... هکت می کنیم جیگر
به دل نگیر درد دل میشی بزن جلو موتورت عشقی که باد بخوره خشک شه
پاسخ:
یا حق
۲۸ آذر ۹۰ ، ۱۸:۲۴ خط شکن ___________ \ ________
واقعا جالبه فضای مجازی بچه ارزشی ها شده فضایfunny بجه بچه ارزشی ها

اره اون ور دنیا دارن با بی دینی بهترین تئوری ها را میدن اینور
فضای خاله بازی به به
قاقا لی لی خریده واست(فیلم دلشکسته)
خیلی خوب بود............
عالی بود..........
بینظیر.........
ایناروچندباربخون اعتمادبنفست بره بالا..........بااین مطلب.......
ولی ازحق نگذریم سربازی روخوب اومدی......اگه میییییییشد...واااااااااااااااااایییییییی.............
پاسخ:
موفق باشید
حیف که دیگه از این خاطرات نگذاشتین!
30 تا نظر!!!! عجب بحثی شده بود...الان شده خودش خاطره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی