سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

معراج ما کجاست ؟

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۴۰ ب.ظ


بعضی از بزرگان اهل معرفت می گویند اینهایی که نماز میخوانند حواسشان پرت است(وای بر من!!!) و حضور قلب  ندارند چطور به خودشان اجازه میدهند بگویند: السلام علیکم و رحمه الله و برکاته...

میگویند ما که خجالت میکشیم  ! رازش این است که "تحریمها التکبیر و تحلیل ها التسلیم"(کافی/ج4/ص69) یعنی تکبیره الاحرامش همان طوری که حاجی و معتمر عند الاحرام با گفتن لبیک، محرم می شود نماز گزار با تکبیره الاحرام ، محرم می شود و دیگر همه چیز بر او حرام است

متن بالا از زبان آیت الله جوادی آملی است وقتی این متن را میخواندم با خودم گفتم کجای کارم؟

                                            --------------------------------------------------------------------------------------

در ساله جدید باید اعلام وضعیت فوق العاده بکنیم در زندگی معنوی خودمان !

فضایی که بین بچه های مذهبی وجود دارد فضای رفاقت گونه و خوبیست اما بعضی از حرکتها و اعمال اصلا در شان بجه های مذهبی نیست

تهمت، غیبت، بد دهنی، شوخی بیجا.... و بحثهای دیگه گر چه همه اینها به طور عادی و غیر عمد مطرح میشود و خوده فرد متوجه نمیشود و یا برایش  عادی شده و متوجه نیست اما همین هاست که انسان را از هدف های والا عقب میگذارد.

                                            --------------------------------------------------------------------------------------

خیلی دوست دارم نقد های این یک سال منو بهم بگید تا خودمو اصلاح کنم  ، اگر خودتون را دلسوز و دوستم میدانید منتظرم تا بشنوم

                                            --------------------------------------------------------------------------------------

در بحث حماسه سیاسی و اقتصادی  هم انشالله همه دست در دست هم بدیم و تا جایی که در توانمان هست امر امام امت را اجرایی کنیم

شروع این کار با حماسه سیاسی و بحث انتخابات است از کمک دوستان آگاه در این زمینه استفاده میکنیم

                                            --------------------------------------------------------------------------------------

موفق و موید باشید

 

۹۲/۰۱/۲۰
مهران شیخی

نظرات  (۱۸)

تهمت، غیبت، بد دهنی، شوخی بیجا.... و بحثهای دیگه گر چه همه اینها به طور عادی و غیر عمد مطرح میشود و خوده فرد متوجه نمیشود و یا برایش  عادی شده و متوجه نیست اما همین هاست که انسان را از هدف های والا عقب میگذارد.
-----------------------------------------

جداً اینطوریه؟
شما که نیستی الحمدلله

پاسخ:

سلام علیکم

من نگفتم چنین نیستم  برعکس متاسفانه اینجوری هستم که باید خودمو اصلاح کنم.

الان یک مثال همین کاره شما زدن تو برجک ملت خودش کار خوبی نیست !

انشالله اصلاح میشی

یا حق

سلام

مطالبتون خوبه وخیلی دقیق جواب نظرات رو میدیدولی یه اشکال که کارتون داره اینه که باتندی جواب میدید.

مثلااگه یه نفر مخالفتون باشه انگار میخواید عقده دلتون رو خالی کنید ومخاطب زده میشه از اینکه بحث رو ادامه بده

اگه اینو اصلاح کنیدیک صفت بافضیلت رو کسب کردید واجرتان بالا میره ویک صفت رذیله رو از خودتون دور کردید.

وواقعا همه نظرات رو محترم بدونید چون هرفردی یک عقیده داره .واینکه جامعه اسلامی باید در عقایدش آزاد باشه.ما خیلی وقتها فکر می کنیم حرف خودمون حق هست ولی واقعا اینطر نیست باید بنشینی وبه دردودل کسانی که ضربه خوردن گوش بدی وخودت رو جای اون قرار بدی.وراه جلوپاش بذاری نه اینکه طردش کنی که فردای قیامت هم مسول باشی.

پاسخ:

سلام علیکم

ممنون از حضورتون

نقدتون بجاست و می پذیرم اما این هم خاطر نشان بشم که بعضی از نام ها برام آشناست و میشناسمشون بخاطر همین طرز جواب دادن متفاوته.

انشالله بتونم خودمو اصلاح کنم

بله نظر هر شخص محترم هست و باید بهش احترام گذاشت صحیح می فرمایید

در مورد اون نظر دیگه که خصوصی مطرح کردید باید بگم که هیچ وقت از جز به کل نرسید چون ممکنه اتفاقه برعکس اون هم رخ بده و شما را به تناقض برسونه  مثل معروفی است که مشت نشانه خروار نیست

انشالله بتونم کمک کنم در درست شدن این فضایی که فرمودید

موفق باشید

یا حق

چه زیبا شده وبلاگت. تبریک میگم

انشالله موفق باشی دوست عزیز

پاسخ:

سلام علیکم

خیلی ممنون

سلام وبلاگ جدیدتون زیباست .

در مورد بعضی اخلاقهای مذهبی ها با شما موافقم شاید ماها خیال میکنم بعضی حرفها و کارهامون بد نیستند ولی خدا میدونه که چه اثرات بدی روی خودمون ودیگران میذاره امیدوارم امسال خودمون رو به بهترین شکل ممکن اصلاح کنیم

یاحسین

پاسخ:

سلام علیکم

ممنون

انشالله

یا حق

بسم ا..
سلام
1 کار خیلی مفیدی که با شروع سال جدید توسط 1 عده از دوستان انجام میشه..
1 عهد و پیمانه
1 برنامه که هفتگی تفاوت پیدا میکنه،با عمل به حکم خدا و روایت ائمه اطهار

برای مثال
مولا علی (ع) فرمودند:در کلامتان از فحش استفاده نکنید چرا که فحش و بدزبانی زیبنده خاندان ما و شیعیان ما نیست و انسان فحاش شایستگی و لیاقت دوستی را ندارد.

پاسخ:

سلام علیکم

ممنون از نظر مفیدتون استفاده کردیم

موفق و موید باشید

یا حق

..
با اجازه لینک شدید
پاسخ:

ممنون از شما

تهمت، غیبت، بد دهنی، شوخی بیجا.... مال بچه مذهبی ها نیست کسی که اینطور باشه که دیگه مذهبی نیست اولا .
دوما مطلب اول و دومت از لحاظ فلسفی هیچ ربطی به هم نداشت .
سوما این چه وبلاگی مزخرفیه درست کردی یعنی اون همه سابقه رو به این شیوه چرند فروختی ؟
چهارما دیگه داره از این حرفهای شعارگونت حالم بهم میخوره تو رو جون مادرت اینقدر شعار نده برو خودت عمل کن دیگران هم عمل میکنن ...
اگر آقا بلند گو میخواست میگفت سال جهاد شعار دادن و بلندگو شدن .
همین شماهایین توی دانشگاه و وبلاگ و ... اینقدر شعار میدید که ملت از شعار سال و آقا و ... زده میشن !

پاسخ:

سلام علیکم

پیش ما دنبال فلسفه نگرد عزیزم

انشالله سابقمونم منتقل میکنیم اینجا گرچه از سابقم راضی نیستم

خدا توفیقی به ما بده عمل هم میکنیم اما این دلیل نمیشه حرفشو نزنیم تا کسی که شاید این حرف به گوشش نخورده کلا در جهل بماند

شما دعا کن که ما عامل باشیم

در مورد شعار سال هم من فقط یک خط نوشتم فکر نمیکنم اینطوری که شما میگین باشه

انشالله در عمل ثابت کنیم

موفق باشید

یا حق

۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۱۵ در جواب به ما سوی الله
سلام جناب
شما سه کار زشت رو هم زمان انجام دادید:
اولا:طرز بیانتون واقعا زشته:وبلاگ مزخرف،شیوه چرند
دوما:تهمت:شما یا دیدی که آقای شیخی عمل نمی کنه یا ندیدی...اگه دیدی حق نداری به عموم بگی این میشه غیبت اگه ندیدی میشه تهمت که دیگه این از اون بدتره
سوما:بسیج و بچه مذهبی رو میبرین زیر سوال، یه دید منفی به عموم میدید.
خدا همه مونو اصلاح کنه

پاسخ:

سلام علیکم

ممنون از حضورتون

سلام جناب
توجیه کار زشت اول (وای) : برداشتتان بد بود ، بنده به خود سایت و قالب ارائه شده مزخرف گفتم و شیوه چیدمان مطالب و نظرات را چرند . و این مطلب را در نگاه اول میشد فهمید نمیدونم چرا دیدت اینقدر منفیه پسر !
توجیه کار زشت دوم (وای وای ) : من کی گفتم شما عمل نمیکنی گفتم برو عمل کن هنوز از سال چیزی گذشته که شما قرار باشه حماسه ای خلق کنید ؟؟؟
توجیه کار زشت و قبیح سوم ( وای وای وای ) : من دید منفی به عموم میدم یا شما که در و دیوار اون دانشگاه رو میبندید به تیپ و تاپ پارچه نوشته های غیر هنری و اونقدر حماسه حماسه میکنید که آدم حالش از حماسه بهم میخوره . هر کسی همچین کاری میکنه مذهبیه به خدا بی درایته بی سیاسته . شما خودت شب های راهپیمایی چه قدر اخبار نگاه میکنی از بس شورش میکنن خود ما که کشته مرده راهپیمایی هستیم چندشمون میشه !!!
یه کم با عقلت مطلب بخون به با احساس بچه گونه پسر خوب  !
پاسخ:

دست شما درد نکنه از وای وای راه انداختن

جواب های مدیر وبلاگ در قالب پاسخ زیر نظرات می آیند لطفا اشتباه نکنید فردی را با مدیر و خدایی نکرده بهشون توهینی بشه به ما که بشه طوری نیست.

در مورد سه وای بگم خدمتتون که اصلا هم حرفتون صادق نیست و حتی خوده بنده به دوستان تذکر دادم لااقل یک بنر تبریک سال بزنید در دانشگاه ،

در مورد راهپیمایی هم اگر از دید رسانه ای نگاه کنید و همچنین از بعد زیر ذره بین بودن دشمن متوجه خواهید شد دلیل را

موفق باشید

یا حق

در ضمن اشتباه شد من فکر کردم ( در جواب به ماسوی الله ) خود داداشمونه در حالی که کس دیگری فضولی کرده بود این بچه خودش زبون داره میتونه از خودش دفاع کنه این حرفایی هم که زدم خوب شد زدم دست شما درد نکنه یادآوری کردی !!!
پاسخ:

آره دیگه...

سعی کنید از این به بعد کسی رو اشتباهی فرض نکنید

۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۵۵ در جواب به ما سوی الله
خواهش می کنم یک بار دیگه نظرو بخون:داری میگی شعار نده...عزیز من تو از کجا میدونی داره شعار میده یا نه

 دید منفی یعنی هنوز چیزی معلوم نیست نچسبونش به همه...عین جمله جنابعالیه:دوماهمین شماهایین توی دانشگاه و وبلاگ و ... اینقدر شعار میدید که ملت از شعار سال و آقا و ... زده میشن ! 
شعار یعنی چی:یعنی حرف بدون عمل...زشته این حرفا...بعضیا عقیده شونو میگن...ببخشیدا یکی مثل شماها هستن میگن دارین شعار میدین...به این میگن حرف زدن یک جانبه
شما همون طرز ارائه ی مطالبو قالبو می تونستی بهتر بگی..ربطی به دید منفی نداره..حرفی که بد بیان شه بده این جمله ی شما رو به هر آدم خوشبینی هم بدن میگه طرز بیان بد بود
خواهش میکنم اگه از بسیج بدت میاد نگو شعار...یه بار دیگه نظرتو بخون بعد دنبال جواب باش
من یک بسیجی هستم و به شدت به بسیج تعصب دارم .
قضاوت را بر عهده خوانندگان میگذارم .
یا علی .
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۰۷ در جواب به ما سوی الله
من هم یک بسیجی ام و به بسیج تعصب دارم
اگه تند رفتم ببخشید
چون واقعا بعضی اوقات دیدم بچه ها با جون و دل کا رمی کنن ولی پشت سرشون چه حرفا که نیست
خدا اونایی که با شعار دادشون تو بسیج باعث شدن بقیه خراب شن رو اصلاح کنه
پاسخ:
انشالله

سلام  اخوی.انشالله امسال حماسه ساز باشی.وبلاگت جالب شده.موفق باشی



قومی متفکرند اندر ره دین/قومی به گمان فتاده درراه یقین/میترسم ازآنکه بانگ آید روزی/کای بی خبران!راه نه آن است و نه این...

نمیخواستم نظری بذارم.اما ما سوی الله و جوابش  ما رو وادار کردن به این کار.

من نه بسیجی ام نه به بسیج تعصب دارم.اما واقعا شرمنده شهدایی میشم که امروز لقب بسیجی رو که اونها به حق کسب کرده بودند افرادی مثل من که اصلا در این حدها نیستیم به خودمون نسبت میدیم.و بیشتر شرمنده میشم وقتی که میبینم ...

بیخیال!آدم باید بعضی اوقات زبون به دهن بگیره...

پاسخ:

سلام علیکم

آره قبول دارم باید زبون به دهن گرفت

انشالله شرمندشون نباشیم

یا حق

با آدرس وبلاگ جدید و قشنگت به ما پیوستی .

التماس دعا ای گنهکار برای یک گنهکار دیگر

پاسخ:

متشکر

محتاج دعاییم

یعنی این غریب جان خود شیطانه ! شک نکن ! بابا نظر سازنده گذاشتم بره خودشو درست کنه میای سفسته میکنی غرور بگیردش از راه خارج بشه ؟ بابا دست خوش توهم خوب کارتو بلدی ها !
پاسخ:

انشالله جو مارو نگیره

دعامون کن

1-گاهی حرفی می زنیم که شاید خیلی به نظرمان ساده باشد و به آن بی توجه باشیم
اما در نظر خداوند که اینطور نیست.شاید سرنوشتی تغییر کند و حتی مسیری عوض شود . ..
2-شهادت در رکاب امام خمینی زیباست!

اما دفاع از ولی فقیه حاضر از آنهم زیباتر است!

خون دادن برای امام خمینی زیباست...

اما ...

خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آنهم زیباتر است.

سید شهیدان اهل قلم،سیدمرتضی آوینی

پاسخ:
...
جناب ماسوی الله...سفسطه...نه سفسته!!!
شمام اگه میخوای نقد کنید برید راهشو یاد بگیرید...

پاسخ:

سلام علیکم

ممنون از حضورتان

یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی