سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

 کیست زینب؟همیشه بی همتا                   نور مستور عالم بالا

کیست زینب؟نفس نفس حیدر              کیست زینب؟تپش تپش زهرا

کیست زینب؟حسینه پرده نشین           کیست زینب؟حسن به زیر کساء

کیست زینب؟کسی چه میداند                  غیره آن پنج آفتابه هداء

کیست زینب؟تلاطم عباس                     کیست زینب تموجه دریا

ذوالفقار علی میانه نیام                    اوجه نهج البلاغه ای

کیست زینب ؟ فراتر از مریم             روشنی بخشه هاجر و حواء

کیست زینب؟حجابه جلوه ی غیب          صبر اعظم صلابت اضماء

قلمم بشکند چه میگویم منو اوصافه زینب کبری؟           

من چه گویم که گفت اربابم حضرت عشق التماس دعا

السلام ای شکوه نامه حسین دومین فاطمه تمام حسین

آسمان هم در انحصارش بود نه فلک گوشه مدارش بدو         

آتش، گرفته نورش ، آب سیراب آبشارش بود

بعده پنجاه و چند سال حسین، باز هم غرق در وقارش بود

قامتش را ندید حتی ماه، تا علمدار پرده دارش بود

محرم مهملش فرشته نبود، تا علی اکبرش کنارش بود

کاروان عشیره زهرا تحت امرش، در اختیارش بود

ناقه اش روی باله جبرائیل، کز ندیمانه بی شمارش بود

حج خود با جهاد کامل کرد، نینوا آخرین دیارش بود

محملش ایستادو پایین رفت، لحظه سخت اهتزارش بود

شور میزد دلش که می دانست، قتله گاهی در انتظارش بود

 

 وفات خانم زینب کبری تسلیت باد

۱۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۲۶
مهران شیخی
فرارسیدن میلاد با سعادت مولود کعبه امام اول علی (ع) را به تمام شیعیان این حضرت تبریک عرض میکنم

برو ای گدای مسکین در خانه ی علی زن         که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را 

خوب رسیدیم به ایام بیض و مناجاتهای زیبای نیمه شب

خوشا به حال دوستانی که معتکف شدند امسال بنده که دوساله از این سعادت بی نصیبم

فقط و فقط از دوستانی که در این ایام دل میدن به خدای خودشون تقاضای دعا دارم

رفقا  و هم سنگری ها التماس دعا

۰ نظر ۲۵ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۲۹
مهران شیخی
بعد از بیانات آقا در روز زن دنبال این بودم یک مطلب خوب در این مورد بنویسم اما به علت مشغله زیاد و درسها نتونستم اما به جای آن این مطلب را جایی دیدم و واقعا استفاده کردم انشالله همه دوستان بخوانند و استفاده کنند

التماس دعا

حافظ فطرت و اصالت
شما ببینید وقتی زن مسلمان بر‌می‌گردد به فطرت و اصل خود چه معجزه عظیمی درست می‌کند. آن‌گونه که در انقلاب و نظام اسلامی ما مشاهده ‌شده و امروز هم دارد مشاهده می‌شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از بانوان 24 آذر 1370)

حرکت به سمت آرمان‌گرایی
آرمان‌گرایی در اسلام و گرایش به سمت قله‌ها، اوج‌ها و آرمان‌ها، یک چیز قطعی و حتمی است. زن مثل مرد و مثل همه خلایق باید در این سمت حرکت کند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان 16 دی 1369)

رشد گوهر انسانی و معنوی
باید گوهر انسانی در زن و مرد رشد پیدا کند؛ این یک مسئله ارزشی است. باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء شود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان 4 دی 1370)

الگو بودن در جهان
زنان مسلمان ایرانی در دنیای امروز رسالتی عظیم بر عهده دارند و به عنوان الگوی زنان جهان باید پیام متعالی خود را در عرصه‌های مختلف بشری به گوش جهانیان برسانند. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خواهران طلبه و فرهنگی قم 18 آذر 1374)

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

۵ نظر ۲۲ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۲۴
مهران شیخی
در نیمه دوم سال ۹۰ جو سیاسی کشور به قول من بالا میرود و به قول دوستان متشنج میشود و کشور در تکاپو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها میشود

در این میان من بر آن شدم تا شروع به کاری کنم و این مطلب فعلا یک پیش فرضه تا یک طرح و انشالله به یاری شما دوستان به یک طرح جامع و کامل تبدیل بشود

میدانیم که در زمان هر انتخاباتی به اقتضای نوع آن انواع قول و وعید و طرح و... از طرف کاندیداها مطرح میشود و شاید خیلی آن ها صرفا برای جمع کردن رای مردم است و خیلی کم هم واقعا نظرشان هست به همین علت می  خواهم شروع به جمع آوری مشکلات موجود در جامعه کنم و بیشتر نظر روی شهر کرمان است چه از لحاظ فرهنگی .سیاسی.اعتقادی. علمی. معضلات شهری و از این قبیل مشکلات

این را هم میدانم مشکل زیاد است اما مشکلات اساسی که مردم بیشتر درگیر آن هستند و دوست دارند آن مشکل رفع شود مهم است

خوب این فعلا پیش فرضی بود برای جرقه شروع کار انشالله نظرات خودتون را بدهید تا طرحی جامع در دست بگیریم و آماده وظیفه خود که مطالبه گری است بشویم

من الله توفیق

 

۴ نظر ۲۱ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۰
مهران شیخی
سلام بر همگی

رازو نیازو مناجاتهای رجبیه همتون انشالله مورد قبول حق تعالی

امشب شب آرزو هاس

شما چی آرزو میکنین؟

اگر بعد هم سر زدید بگید چی آرزو کردید؟

دعا فراموش نشه

۳ نظر ۱۹ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۴۱
مهران شیخی
از همه مومنان ، اسلام آنکس بهتر است که مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند و از همه مومنان ایمان آنکس بهتر است که اخلاق وی نیک تر باشد. (نهج الفصاحه ، 415)

  امام على علیه‏السلام :

اِذا فَسَدَتِ النِّـیَّةُ وَقَعَتِ الْبَلیَّةُ؛(1)

هرگاه نیت فاسد شود، بلا و گرفتارى پیش مى‏آید.

غررالحکم، ح 4021

۴ نظر ۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۴
مهران شیخی

سالروز رحلت جان سوز امام خمینی(ره)تسلیت باد

"به زعم بعضی افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد والا عالم سیاس و روحانی و کاردان و زیرک ، کاسه ای زیر نیم کاسه داشت . و این از مسائل رایج حوزه ها بود که هر کس کج راه می رفت متدین تر بود.یاد گرفتن زبان خارجی،کفر و فلسفه و عرفان،گناه و شرک به شمار می رفت.در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم ،مرحوم مصطفی از کوزه ای آب نوشید ،کوزه را آب کشیدند،چرا که من فلسفه می گفتم.تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه میافت ،وضع روحانیت و حوزه ها، وضع کلیسا های قرون وسطی می شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعی حوزه ها را حفظ نمود"

این سخنان فقیهی است که سیاست برای او ابزار بود ،ابزاری که باید در خدمت هدفی به نام "قرب الی الله"باشد و انسان را به آنچه شریعت می خواهد برساند . در فلسفه صدرایی امام سیاست"عبد"است و شریعت "مولا". همین امر است که در روزگاری که سیاست یا بدون دین تفسیر می شد و یا مانند متحجرین دین ابزاری برای سیاست جلوه می یافت،باعث شد بزرگترین فتح "سیاست دینی" به دست امام سامان یابد.چه این که او بود ملاصدرا را در زمانه ما از محاق"تفکر انتزاعی"به شکوه"عینیت انضمامی"رهنمون شد. در نگرش صدرایی امام م سیاست ورزی میکنیم تا دیانت به سیاست خط و ربط دهد نه سیاست به دین.این چنین بود که در باب حکومت این نظر اعلام شد :"تشکیلاتی که در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است و تمام چیزهایی که انبیا ،از صدر خلقت تا حالا داشته اند و اولیای اسلام تا آخر دارند معنویات اسلام است ،در راس همه امور این معنویت واقع است.تشکیل حکومت برای همین است،البته اقامه عدل است،لکن غایت نهایی معرفی خداستو عرفان اسلام"(صحیفه نور ج 20 ص298)

پس تکلیف مشخص است ما سیاست ورزی میکنیم ،حکومت تشکیل می دهیم،حزب تشکیل می دهیم و...تا "معرفت اسلام" را عینیت بخشیم.اگر جز این کنیم به امام خود و به صدرای زمانه خود خیانت کرده ایم. عهد ما با امام،کسی که فلسفه سیاسی اسلام را احیا کرد این است که احیا گر او را ادامه دهیم و در سیاست ورزی خود "اخلاق"و "امانتداری"را لحاظ کنیم.آنگاه آن حق را داریم که از "امام خمینی"سخن بگوییم

 

 

۴ نظر ۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۰۶
مهران شیخی
به نام خداوند خالق جن و انس

پر بحث ترین موضوع این روزهای سیاست کشور موضوع جریانی است به عنوان جریان انحرافی که در دولت و اطرافیان دولت شکل گرفته است.از این رو بر آن شدم تا مطلبی راجع به این موضوع بنویسم اما قبل از آن نیاز بود که یکدفعه سراغ این جریان نروم بهمین علت مطلب قبلی را برای تقرب بیشتر ذهنتان گذاشتم.در این مطلب من نمیخواهم اخبار یا خبری بدهم که این روزها باب شده و همه منتظر این هستند که خبری بشنوند.فلان جریان فلان کار را انجام داد و یا امثال اینها

بنده سعی کردم در این مطلب مبانی نظری این جریان را در حد اطلاعات و تحلیل های خودم بنویسم

اول از همه فلسفه مطلب قبلی را بگم که تعجب بعضی از دوستان را در آورده بود.جریان انحرافی موجود در دولت رابطه ناگسستنی با سنت گرایان دارد برای این می گویم ناگسستنی چون که از اظهارات اشخاص مطرح این جریان مطرح شده است .

آقای رحیم مشایی در جمعی اظهار به این داشته اند که دوره که دینی بخواهد بر دنیا حاکم باشد و نگاه خاص را حاکم کند گذشته است که این موضوع درست ریشه دارد در اعتقاد سنت گرایان در بحث وحدت متعالی ادیان و کثرت گرایی دینی.

از این نوع صحبت ها در حرفهای ایشان زیاد دیده می شود با یک جستجوی کوچک در صحبتهاش می توان به راحتی طرز تفکر سنت گرایانشو پیدا کرد و این موضوع وقتی برای من ثابت شد که فهمیدم در جلسه ای گفت اگر بجای کتب شهید مطهری کتابهای حسن نصر را ترویج می دادیم الان وضع مملکت این نبود.

خوب به این نتیجه شاید رسیده باشین که پیوند ناگسستنی دارد این جریان با سنت گرایی

حال برویم سراغ اعتقاد سنت گرایان به مسئله ظهور و نظریه جریان انحرافی نسبت به ظهور را هم برررسی کنیم

سنت گرایان معتقدند که ظهور در عالم شرق اتفاق می افتد(عالم شرق جایی مثل برزخ که فقط افراد خاص با آن رابطه دارند)یعنی فقط یک سری افراد با امام زمان(عج)رابطه دارند در زمان ظهور.

این عده خاص کیا هستند؟چه خصوصیاتی دارند ؟ این بحثی جداست که شاید اشاره ای بهش کردم

این از نظر سنت گرا ها اما جریان انحرافی نظری دارد درست در موازی با این نظر آنها معتقدند که همانطور که غیبت صغری و کبری داریم ظهور کبری و صغری هم داریم و الان ظهور صغری اتفاق افتااده است به با همین فاکتور مستند ظهور نزدیک است رو شد و یا باز با همین نظر دنبال دیدار احمدی نژاد با پادشاه اردن که سفیانی است و در زمان ظهور با شعیب ابن صالح ملاقات دارد

و از این دسته کارها که همگی از این نظریه نشئت دارد و یک موضوع مهم که بحث ولایت فقیه است را دنبال کم رنگ کردن آن هستند با موضوعات و کارها(عزل و نصبها در دولت وامثالهم....)

که این هم نشئت گرفته از این بحث ظهور صغری هست که معتقدند امام زمان (ع) هست و با او رابطه داریم نیاز به ولی فقیه نداریم و افرادی که با ایشان رابطه دارند را هم کسانی معرفی کردند که آقای احمدی نژاد کاملا محوه این فرد شده و بعد خواهم گفت چرا.

این هم از یکی دیگر از  مبانی فکری آنها  حالا بریم سراغ بحث فراماسونری و رابطه آن با جریان انحرافی.چرا علامه مصباح فرمودند جریان فراماسونری در دولت پا گرفته؟

خوب اول مبنای فراماسونری را که نگاه کنیم به این میرسیم که آنها دنبال بی دینی هستند اما لایه لایه عمل می کنند در ابتدا کار این را بروز نمیدهند و در اصل خلقت و مهدویت هم نظر خاص خودشان را دارند و اما بحثی که برای ما کاربردی است استفاده ماسون ها از علوم غریبه است . میدانید که قوی ترین افراد در رابطه با علوم غریبه در اسراییل هستند که یک نکته از کارهای آنها زنده نگه داشتن شارن در کما در چند سال است.جریان انحرافی یکی از ابزارهاش همین علوم غریبه است علوم غریبه چیزی فراتر از رابط با اجنه است این فرد جن گیر و رمال ع.غ که دستگیر شده جن گیر است اما رابطه با علوم غریبه چیزی دیگر است که دارند از آن استفاده می کنند و آقای احمدی نژاد را سحر کرده اند که فردی با آن سابقه الان این چنین حرفهاایی ازش میشنویم

گفتنی زیاد است اما برگردیم سر بحث خودمان

از اهداف جریان انحرافی که بخواهیم نام ببریم یکی بحث ولایت فقیه و نسبی نشان دادن آن و یکی افزایش قدرت جریان و همچنین چالش های سیاسی در نظام و استحاله نظام و انتقال فاز سیاسی به فاز اجتماعی در نظام است.

اما در آخر مطلب بگم که من هنوز حساب احمدی نژاد را با جریان انحرافی جدا می دونم و تلاش بر این است که آقای احمدی نژاد را جدا کرده از این جریان و نجاتش بدهیم و همچنین ریشه این جریان را از این مملکت بکنیم

به امید آن روز

امیدوارم توانسته باشم مطلبی در خور شما دوستان عزیز نوشته باشم

منتظر نظراتتان هستم

۳ نظر ۱۰ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۵۵
مهران شیخی
جریان سنّت‌گرایی را رنه‌گنون (عبدالواحد یحیی)[1]فیلسوف فرانسوی (1951ـ 1886) تأسیس کرد و توسط آنانده کنتیش کوماراسوامی[2]  دانشمند سیلانی (1947ـ 1877) هویت نظام‌واری یافت و با مطالعات فریتیوف شووان[3]، تیتوس بورکهارت،[4] مارکوپولیس،[5] مارتین لینگز،[6] توسعه یافت و به گفتمان و جریان فکری خاصی بدل شد. در حال حاضر سید حسین نصر،[7] شاخص­ترین چهره این جریان است. وی در تبیین اصول سنت­گرایی متاثر از گنون و شوان است.او در دوران اقامت خود در آمریکا کتابهای گنون، شوان و کوماراسوامی را مطالعه نموده و با شوان و بورکهارت نیز ملاقات داشته است.سنت­گرایی واکنش خاصی به مدرنیته است که خود دارای گرایش­های متعددی است.سنّت‌گرایی اسلامی همانند سایر جنبش‌های دینی چون سنّت‌گرایی یهودیت، کاتولیک، پروتستان و دیگر واکنش‌های اروپایی به مدرنیسم است. این جنبش‌های مذهبی در حمایت از سنّت‌های خاص خود و مرجعیت رهبرانی چون پاپ به مخالفت آشکار با مدرنیسم پرداختند.[8] سنّت در ماجرای سنّت‌گرایی به معنای رسم و عادت و اسلوب نیست، بلکه مقصود سنّت الهی و ازلی و ابدی است که در تمامی وجود ساری و جاری است.سنّت به معنای اصول و حقایقی است که منشأ قدسی دارد و تبلور، کاربرد و تجلیات خاص خود را در چارچوب هر تمدّن داراست.هر تمدّنی که با این اصول پیوند دارد، تمدّن سنّتی نامیده می‌شود.[9]ایشان نیز مانند روشنفکران به رابطه دین و مدرنتیه توجه داشته اما برخلاف ایشان به هماهنگ­سازی دین با مدرنیته معتقد نیستند بلکه چاره را در بازگشت به اصول سنتی می­دانند .مطالعات ایشان در دین­پژوهی بسیار گسترده است.از اینرو با یافتن اشتراکات ادیان آن را به عنوان داروی درمانگر مدرنیته معرفی می­کنند.این جریان با تأکید بر عرفان اسلامی و آئین‌های شرقی درصدد حل معضل دنیای جدید غرب است.

اصول سنّت‌گرایی
شاخص‌ها و دیدگاه‌های اصلی گفتمان سنّت‌گرایی به شرح ذیل است:
1ـ حکمت خالده یا فلسفه جاودانه:[10]اصطلاح فلسفه جاودان یا حکمت خالده را نخستین بار در غرب، آگوستینوس استویخوس برای عنوان کتابش در سال1540انتخاب کرد و سپس این واژه در نگاشته‌ای از لایب نیتز در سال 1715شهرت یافت و در نهایت، فریتیوف شووان با بهره‌گیری از آثار رنه گنون با معنای دیگری آن را دنبال کرد.سنّت‌گرایان به حکمت خالده و خرد جاویدان معتقدند و ادیان بزرگ جهان مانند:اسلام و مسیحیت و یهود؛ آیین‌های شرق آسیا همچون بودا، جین، شینتو و تائو را از حقیقت مشترکی برخوردار می‌دانند.جریان‌های مختلف فلسفه اسلامی به ویژه حکمت متعالیه از مصادیق آن به شمار می‌آیند؛ پیام اصلی این فلسفه، تمایز ظاهر و باطن ادیان و کثرت ظاهری و وحدت باطنی آنهاست.
 
ادامه مطلب را حتما بخوانید و این موضوع را گوشه ذهن داشته باشید تا در وقت لازم بهتون فلسفه این مطلب را بگم
یادتون نره نظراتتون هم  بنویسید
التماس دعا
۱ نظر ۰۷ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۴۰
مهران شیخی
شنیده می شود از آسمان صدایی که...
کشیده شعر مرا باز هم به جایی که ...
نبود هیچ کسی جز خدا، خدایی که...
نوشت نام تورا، نام آشنایی که ـ

پس از نوشتن آن آسمان تبسم کرد
و از شنیدنش افلاک دست و پا گم کرد

نوشت فاطمه، شاعر زبانش الکن شد
نوشت فاطمه هفت آسمان مزین شد
نوشت فاطمه تکلیف نور روشن شد
دلیل خلق زمین و زمان معین شد

نوشت فاطمه؛ یعنی، خدا غزل گفته است
غزل قصیده ی نابی که در ازل گفته است

نوشت فاطمه تعریف دیگری دارد
ز درک خاک مقام فراتری دارد
خوشا به حال پیمبر چه مادری دارد
درون خانه بهشت معطری دارد

پدر همیشه کنارت حضور گرمی داشت
برای وصف تو از عرش واژه بر می داشت

چرا که روی زمین واژه ی وزینی نیست
و شأن وصف تو اوصاف اینچنینی نیست
و جای صحبت این شاعر زمینی نیست
و شعر گفتن ما غیر شرمگینی نیست

خدا فراتر از این واژه ها کشیده تورا
گمان کنم که تورا، اصلا آفریده تورا-

که گرد چادر تو آسمان طواف کند
و زیر سایه ی آن کعبه اعتکاف کند
ملک ببیند و آنگاه اعتراف کند
که این شکوه جهان را پر از عفاف کند

کتاب زندگی ات را مرور باید کرد
مرور "کوثر" و "تطهیر" و "نور" باید کرد

در آن زمان که دل از روزگار دلخور بود
و وصف مردمش الهَیکم التکاثر بود
درون خانه ی تو نان فقر آجر بود
شبیه شعب ابی طالب از خدا پر بود

بهشت عالم بالا برایت آماده است
حصیر خانه ی مولا به پایت افتاده است

به حکم عشق بنا شد در آسمان علی
علی از آن تو باشد... تو هم از آن علی
چه عاشقانه همه عمر مهربان علی!
به نان خشک علی ساختی، به نان علی

من هم به نوبه خودم این روز را به همه ی مادران تبریک می گویم بلاخص مادر صبور  و مهربان خودم

ادامه شعر را بخوانید در ادامه مطلب

۱ نظر ۰۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۱۸
مهران شیخی