سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

اللهم عجل لولیک الفرج

بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل  آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند

این جمله و جمله ی : بسیجی شدید مبارک است ، بسیجی بمانید ، تن ما را بدجور می لرزاند .

خدا توفیق داد و قریب به 2 سال مسئولیت داشتیم و متاسفانه آن طور که باید و شاید از پس مسئولیتمان بر نیامدیم .

امروز باید از خودم بپرسم : ما بسیجی دوران فتنه بودیم ، ما بسیجی دوران به اصطلاح انحرافی ها بودیم ، ما بسیجی دوران خواهان رابطه بودیم  ، ما بسیجی دوران جنگ نرم بودیم و بسیجی دوران اعتدال !

چه کردیم؟؟؟

آیا پاسخ ندای اّین عمار امام زمانمان را جواب دادیم یا نه !!!

قضاوتش با خود خدا...

...

اما تو این مدت به اندازه چندین سال زندگی تجربه کسب کردم .

بسیج از تو متشکرم بخاطر همه نعمت هایی که به برکت وجود تو به من داده شد .

بسیج از تو متشکرم که در حساس ترین زمان زندگی به من راه را نشان دادی .

بسیج از تو متشکرم که حتی اگر کمرم شکست تو نگذاشتی زمین بخورم .

بسیج از تو متشکرم ...

در بسیج تودیع ما نداریم ، من هم نرفته ام و فقط تغییر صورت گرفته است و ان شالله بتوانم موثر باشم در هر جا که حاضر بودم .

به این جمله از ته قلب اعتقاد دارم که بسیجی ، توان تو به اندازه امکانات تو نیست به اندازه اتصال تو به خداست .

...

شهدای گمنام دانشگاه هیچوقت از یادم نخواهند رفت . از روز اول مسئولیت تا روز آخر آبرو داری منو کردند چون بجان مادرشون قسمشون دادم .

شب معارفه ام سال 90 رفتم و گفتم کیم ، چیم و مسئولیتی که بر عهده دارم چیه و قسم دادمشون آبرو من که نه آبرو بسیج حفظ بشه .

بسیجیان از دست ندید شهدای عزیز و غریب دانشگاه را ، دیدید که مطالبه کردم برای بسیجیان تولیت شهدای گمنام دانشگاه را ، پس پیگیرش باشید تا مهر خادم الشهداء بر پیشانیتان بخورد

...

از همه خواهران و برادرانی که تو این مدت مزاحمشان بودم و اذیتشان کردم با رفتارهام حلالیت می طلبم و ان شالله دعای خیرتان پشت سر من باشد .

موفق و موید باشید

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

پ ن :

 سه نقطه ها در این متن عمومی حذف شده است .

خاطرات مدت زمان مسئولیت هم بزودی منتشر می گردد.

 

۱۶ نظر ۲۷ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۱
مهران شیخی


در فرهنگ اسلامی نکته ای حائز اهمیت است به عنوان حفظ شعائر اسلامی ، که در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی باید این شعائر حفظ شود به عنوان مثال اذان یکی از این شعائر است که حتی سحر هم  باید از مناره های مساجد پخش شود .

در فرهنگ انقلاب اسلامی نیز با توجه به رهنمود های آن پیر فرزانه امام خمینی (رحمه الله) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مد ظله العالی) یکی از شعائر انقلاب ، شعار مرگ بر آمریکا بوده و هست .

اما  این روزها از طرف بعضی دنیا دوستان می شنویم که این شعار باید حذف شود !

به مناسبت 13 آبان ماه بد نیست مروری داشته باشیم بر چند جمله کلیدی رهبر معظم انقلاب در مورد این شعار تا ببینیم پرچمدار این انقلاب چگونه در مورد مرگ بر آمریکا نظر داده اند.

 

«مرگ بر آمریکا» دیگر جزو شعارهاى اختصاصى ملت ایران نیست؛ در بسیارى از کشورها گفته میشود. یک دولتِ طرفدار ظلم، طرفدار جنگ، طرفدار انباشت تسلیحات، طرفدار سلطهى برملتها، طرفدار زورگوئى، دخالت در همه جا، یک چنین عنوانى پیدا کرده؛ این هم یکى از نشانههاست. بنابراین تحول در سطح جهان، یک امر قطعى است.

۱۳۹۱/۰۵/۲۲

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها

 

اینى که شما مى‌بینید امروز در خیلى از کشورها صداى مرگ بر آمریکا بلند میشود، این چیز جدیدى است؛ این مخلوق حرکت ملت ایران است. چنین چیزى وجود نداشت. اینى که شما مى‌بینید امروز در همه‌ى دنیا، چه در کشورهاى اسلامى، چه حتّى در کشورهاى اروپائى، سیاست آمریکائى منفورترینِ سیاستها و سران کشور آمریکا منفورترینِ سیاستمداران دنیا هستند، این ناشى از این حرکت عظیم ملت ایران است. اینجا بود که اول، شاخِ ابرقدرتىِ ابرقدرتها را شکست، نظام سلطه را به چالش طلبید.

۱۳۸۷/۰۴/۰۴

بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)

 «مرگ بر امریکا» را کسى به ملّت ایران یاد نداد. از اعماق جان یکایک مردم برآمد که: «مرگ بر امریکا». حال عدّه‌اى در گوشه و کنار پیدا مى‌شوند و مورد سؤال قرار مى‌دهند که «چرا؟». چرا شما این «چرا» را به جایگاه خودش نمى‌برید؟ چرا نمى‌پرسید که چرا رژیم امریکا با ملّت ایران،به جرم این‌که خواسته است مستقل باشد، این همه کینه‌ورزى و دشمنى کرد و باز هم مى‌کند؟

بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان

11/8/73

ملتهاى دیگر نگاه میکنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند. ...(شعار مرگ بر آمریکا توسط حاضرین ) خب، شما دیگر حرف آخر را گفتید! «مرگ بر آمریکا» همان حرف آخر است.

۱۳۹۰/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی

 

بعد از مرور بیانات رهبر معظم انقلاب حس و حال ما نسبت به فریاد زدن این شعار  شدت میگیرد اما بعضی اوقات رفتارهایی در جامعه از خواص صورت می گیرد که قابل دفاع نیستند .

نماز جمعه محلی است که نماینده ولی فقیه باید حق مردم حاضر در نماز را ادا کند و بواسطه مسئولیتی که بر گردن دارد بعنوان یک نماینده حرفش به هیچ عنوان مخالف حرف ولی فقیه نباشد .

نماز جمعه کرمان نیز مثل هر جمعه با شکوه برگزار شد و خیل عظیم مردم خداجو در آن شرکت داشتند اما نکته ای که حائز اهمیت است خطیب نماز جمعه در خطبه دوم که شرح وقایع هفته پیش رو را می فرمودند در مورد 13 آبان ماه به این جملات بسنده نمودند:

(برگرفته از فارس نیوز) امام جمعه موقت کرمان افزود: 13 آبان به دلیل سه رخداد بسیار مهم و موثر یکی از حوادث فراموش نشدنی برای ایران و استکبار جهانی است.

صباحی تصریح کرد: 13 آبان سال 43 حضرت امام خمینی (ره) به دنبال ایراد حکم بسیار آتشین در مورد قانون کاپیتولاسیون و بعد از اینکه رژیم ایشان را به طرق مختلف تحت فشار قرار داد به ترکیه تبعید شدند.

وی خاطرنشان کرد: دو واقعه مهم دیگر 13 آبان در سال‌های 57 و 58 و با شهادت دانش‌آموزان در راهپیمایی ضدشاه و تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا در اذهان عمومی ثبت شد.

خطیب جمعه کرمان گفت: سیاست‌گذاری‌ها و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران فراتر از اختیارات دولت است و در این زمینه نظام و شخص رهبری تصمیم‌گیری دارند.

صباحی بیان داشت: ما هم به دلیل اعتمادی که به مسئولان داریم و مطیع امر مقام ولایت هستیم، همانند همیشه همراه و پشتیبانی می‌مانیم و امیدواریم که مصلحت انقلاب و کشور پیش آید.

این بیانات بسیار خوب است اما امروز که عده ای به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند توقع از امام جمعه شهر کرمان که در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد بیشتر از این بود.

 

پ ن :

خطیب موقت تهران:

ما شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم

امام جمعه رفسنجان:

مرگ بر آمریکا شعار‌ ملت‌های آزادیخواه است

امام جمعه زرند:

جنایت‌های آمریکا دلیل روشن مرگ بر آمریکا است

 

 

 این مطلب در نقطه نیوز

 

 

۴ نظر ۱۱ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۹
مهران شیخی

نمایشگاه کتاب کرمان ابدا مایه خوشحالی و مباهات نیست. برخلاف آن‌چه هر ساله در رسانه‌های مختلف می‌گویند و یا ناراحت هستند از کوچک شدن ابعاد نمایشگاه‌!

نمایشگاه کتاب نه جشن کتابخوانی است‌، نه شور خوش یمن علاقمندان به کتاب. چرا که نیمی از آن‌هایی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند، می‌آیند که آمده باشند‌. بسیاری دنبال چیزهایی غیر از کتابند.

در حقیقت نمایشگاه کتاب کرمان نمود عمق نادرستی مدیریت فرهنگی در کشور است. برپایی چنین نمایشگاهی نشان می‌دهد مناطق مختلف استان ما تا چه میزان دچار فقر فرهنگی‌اند.

هر ساله برپایی این نمایشگاه مردم مختلف از سرتاسر استان راهی شهر کرمان می‌شوند تا از فروش با 20تا 40 درصد تخفیف بهره ببرند، تا فقدان کتاب فروشی خوب،کتاب‌های خوب و فی‌الواقع فقدان سیاست‌های درست توزیع امکانات فرهنگی در کشور را بزدایند‌. این چرخه هر ساله‌، عیناً مصداق حقیقی کوبیدن ورم سر با چکش است.

در این میان تنها کسانی که سود می‌برند‌، مسئولان فرهنگی‌اند؛ چون بیلان کار می‌دهند .

همچنین ناشران بی‌کیفیت و غیر‌حرفه‌ای‌اند چون محصولات زرد‌، بی‌کیفیت و بعضاً مضرشان را به این بازار می‌آورند و جلوی چشم پسر و دختر جوان می‌گذارند و با توصیفات اغواگر، آن را آب می‌کنند .

در این بازار سود از آن ناشرانی است که با حذف واسطه‌های توزیع کننده و کتاب فروش‌، فروش عمده‌ی یک ساله‌ی خود را در عرض چند روز رقم می‌زنند.

بله ... نمایشگاه به مسئولان، ناشران زرد، ناشران حرفه‌ای،کارگران مصلا‌، شرکت‌های پیمانکاری، ارشاد، انتشارات وابسته به ارشاد و... سود می‌رساند‌، اما از شاعر کهنوجی که برای خرید کتاب باید ساعت‌ها اتوبوس سواری را به جان بخرد‌، هیچ دردی دوا نمی‌کند . مطمئن باشید هیچ کس به فکر او نیست ... همه از برپایی بازار سود می‌برند، به نمایشگاه می‌آیند‌، آن را "بهار کتاب" می‌خوانند، برپایی آن‌را می‌ستایند‌، اما هیچ کس به جوان شهرستانی نمی‌اندیشد...

هیچ کس نمی‌اندیشد که چرا کتاب فروشان شهرستانی اغلب توزیع کنندگان کتاب‌های زرد‌، بی‌مایه، و یا دانشگاهی‌اند.

مسئولان فرهنگی هرگز نگفته‌اند اگر به فکر "بهار کتاب‌خوانی "اند ، چرا در عرض چند روز و در مرکز استان آن را خلاصه می‌کنند؟

این بهار ارزانی شرکای سود!


این مطلب در نقطه نیوز


۱۲ نظر ۰۱ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۶
مهران شیخی