سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

ویژه نامه ایران منتشر شد

این تتیتر اول چند رسانه خبری در روز ۲۲مرداد ماه قرار گرفت و  با اظهارات صد من یه غاز دراین ویژه نامه همه را آشفته  کرد.

هنوز چند ساعتی از دیدار دانشجوییان با رهبر عظیم الشان انقلاب نگذشته بود که این ویژه نامه منتشر شد.

رهبر عزیزم در دیدار خود با ما افسرانش فرمود "تحریم اقتصادی-ترویج ابتذال و مواد مخدر -کارهای امنیتی-تذلذل مبانی اعتقادی و کوبیدن حرکت علمی کشور -حلقه های زنجیر توطئه دشمن است.

درست این خاتون ایران شده است یکی از این حلقه ها.و همان فاکتورهای دشمن را دارد.

در خاتون ایران چادررا بدترین نوع پوشش و آنرا حاصل مراسم های "عیاشی شبانه اروپا "دانست و بعد در بیانیه ای این حرفهای آقای کلهر را بجا نشان داد و برداشت دیگری از حرفهای ایشان را مطرح کرد و گفت ایشان رنگ مشکی را گفته اند  اما از این غافل بود که بحث رنگ هم در این فضا که جا افتاده شده هم یکی دیگر از نقشه های دشمن است. در مورد قسمت چهل بانوی نقش آفرین نام مهناز افشار و ترانه علیدوستی و آزاده اردکانی و هدیه تهرانی  را معرفی کرده است که نمیدانم آیا با غرض بوده یا نه.

از نظر دوستان اهل فن این خاتون ایران محصول تلاش دو ساله جریان انحرافیست با محوریت سرکرده این جریان و همچنین آقایان نوبختی و قاسمی از چهره های این جریان تهیه کنندگان این ویژه نامه اند.

اهدافی که خاتون دنبال میکند به شرح زیر است

۱-دو قطبی کردن فضای فرهنگی کشور در موضوع حجاب

۲-جذب بدنه خاکستری جامعه و بدنه اجتماعی فتنه

۳-وادار کردن جریانهای انقلابی به اقدامات رادیکالی و اشتباه

امروز شنیدم صدای خیلی ها در آمده فقط امیدوارم در شناخت دشمن دچار انحراف و تزلزل نشوند

 

۲ نظر ۲۳ مرداد ۹۰ ، ۱۲:۳۹
مهران شیخی
داریم به شبهای بی علی شدن به شبهای قدر نزدیک میشیم

میگن در احوالات علما هست برای پیشواز این شبها در نمازهاشون سوره قدر را موخونن.

شاید خیلی ساده باشه اما بیایین امتحان کنیم این سادگی رو

 

 

۴ نظر ۲۲ مرداد ۹۰ ، ۱۴:۱۱
مهران شیخی
اول از همه معذرت می خوام از کسانی که با دیدن این عکس یک ناراحتی بهشون دست میده

ببخشید دیگه

یادمه چندوقت پیش سیل پاکستان رخ داد و حضرت آقا در نماز جمعه تهران وقتی در موردش حرف زدند همه حالشون عوض شد و از فرداش دیدیم که انواع و اقسام کمک ها به سمت پاکستان روانه شد حال بحث مسلمان بودن را نمیخواهم به میان بکشم بحث انسانیت است در  این مورد هم حضرت آقا پیش قدم شدند آهای اونایی که ادعا دارین پشت رهبرین بسم الله . در سومالی هم اتفاقی داره رخ میده به اسم فاجعه انسانی فکرشو که میکنم اعصابم خورد میشه که بچه هاشون از گرسنگی تلف میشن و یا بجای غذا مدفوع حیوانات رومیخورن . واقعا سخته تو ماه رمضان هستیم ماه برکت و نعمت خدا اولا از خدا کمک می خوام که رحمتش رو نصیب اینها هم بکند و دوما به خودمون میگم ما هم باید کمک کنیم درحد خودمون گول این حرفا رو که میگن ما تو ایران فقیر گدا بیشتر داریم نیاز نیست به اونا کمک کنیم را نخوریم درسته ما تو ایران هم داریم افرادی که نون شب ندارنو محتاجن و نمیگمم به اینها رسیدگی نباید بشه  اما اونجا از فاجعه هم داره میگذره نشتابیم از دست رفتن

ان شالله که خدا به هممون روزی برساند

۴ نظر ۱۸ مرداد ۹۰ ، ۱۶:۴۸
مهران شیخی

هرچه فکرش را میکنم با عقل جور در نمی آید سحرگاه یک قرص نان جو و افطارش آب و نمک و یا فقط آب

 هرچه فکرش را میکنم با عقل جور در نمی آید زبان روزه و کندن چاه

هرچه فکرش را میکنم با عقل جور در نمی آید امیر باشی و پیراهن وصله دار بپوشی

هرچه فکرش را میکنم ....

قلمم بشکند چه میگویم من و اوصاف حضرت مولا؟!!!!

آری این است رسم زندگی مولایم علی (ع) که خود گفت در نامه اش به حنیف انصاری فرماندار بصره وقتی که به میهمانی اشرافیان بصره رفته بود:امام شما از دنیای خود دو جامه ی فرسوده و دو قرص نان رضایت داده است ، بدانید که شما توانایی چنین کاری را ندارید اما با پرهیزگاری اما با پرهیزگاری و تلاش فراوان و پاکدامنی و راستی مرا یاری دهید..

چقدر پاکدامن بوده ایم؟

چقدر پرهیزگار بوده ایم؟

باشد که پیرو او باشیم.

۷ نظر ۱۶ مرداد ۹۰ ، ۰۹:۰۸
مهران شیخی
سلام بر دوستان و بازدید کنندگان عزیز و گرامی

اگر خاطر شریفتان باشد شروع کردم به راه اندازی طرح ریشه یابی مشکلات شهر کرمان و خدارو شکر دیدم افراد دغدغه مند کم نیستند و به همین علت وبلاگ راه من و تو را راه اندازی کردم تا بتوانیم در فضای مجازی هم این طرح را پیگیری کرده و به ثمر بنشانیم

امید است در این راه بنده را یاری کرده و انشالله که بتوانیم سر بلند در این راه باشیم

منتظرتان هستم

http://rah-manoto.blogfa.com/

التماس دعا

 

 

۴ نظر ۰۹ مرداد ۹۰ ، ۱۲:۱۶
مهران شیخی
لشکر غم‌ شبگیر بر ما می‌تازد، ای‌ حضرت‌ ذوالجلال‌، به‌ نسیم‌ وعدة‌ سحری‌ ما را به‌ سکینة‌ خاطر هدایت‌ فرما.
الهی‌، به‌ آه‌ در گلو بشکستة‌ دردانه‌ ات‌ علی‌(ع‌) و به‌ سوز سینة‌ خستة‌ همان‌ مرتضایت‌ سوگند، در این‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، مهمان‌ حرمخانة‌ دل‌ ما باش‌.

هر چند این‌ سینه‌، مهمان‌پذیر قابلی‌ برای‌ مهر سلطانی‌ چون‌ تو نیست‌. اما قدم‌ گذار و فرودآ و کله‌ گوشة‌ بندگی‌ ما تا به‌ عرش‌ رسان‌. الهی‌ برویمان‌ میاور که‌ فقیریم‌. خاک‌ نشین‌ راه‌ توییم‌. عجزمان‌ را در توصیف‌ بلندای‌ قامت‌ بر ما ببخش‌. ای‌ بخشایندة‌ گناهکاران‌.
برحمتک‌ یا ارحم‌ الراحمین‌

۶ نظر ۰۸ مرداد ۹۰ ، ۱۱:۲۸
مهران شیخی
تا اینجای فیلم گرچه به نظر من داستان جالب بوده اما کارگردانی فیلم خیلی ضعیف بوده طوری که بیننده کاملا از صوری بودن بعضی از سکانس های فیلم آگاه میشه و همچنین این فیلم اصلا در بحث دفاع مقدس جالب نپرداخته که جای تاسف دارد و حالا  چند مورد از گاف های این فیلم رو بخونید :

 ۱-اگه دقت کرده باشید به اردوگاه دشمن متوجه عرضم میشید که انواع و اقسام سلاح ها اما بدون سرباز و باز گذاشته شده و بدون نگهبان . توی خط مقدم هست اردوگاه اما یه شلیک وجود نداره و همچنین در صحنه های درگیری بین اسد و جابر و عماد با نیروهای بعثی خیلی مبتدیانه کار شده بود

۲-کارگردان محترم تصور نموده چون پاوه دارای مرز مشترک با عراق است ویکی از مناطق جنگ تحمیلی است؛ لابد جایی شبیه سوسنگرد و شلمچه است و حتی به خود زحمت نداده که سفری کوتاه به شهرستان پاوه داشته باشد تا با بافت جغرافیایی و قومی آن آشنا گردد. لذا مرتکب اشتباهات عجیب و خنده داری شده از جمله - شهرستان پاوه و مناطق مرزی آن مثل نوسود، شوشمی، هانه گرمله، دزاور، کیمنه منطقه ای کوهستانی و با پوشش جنگلی میباشند. به طوریکه در کل این منطقه حتی یک هکتار زمین شبیه آنچه در سریال میبینیم مشاهده نمیگردد ( بینندگان محترم لطفاً تصاویر مرتبط با پاوه را در اینترنت جستجو کنند).

 ۳-نکته دیگر اینکه هنرپیشه اصلی فیلم ( اسد ) با زبان پدری اش صد در صد نا آشناست و نامه ی کژال را به صورتی میخواند که انگار به زبان چینی نوشته شده است.

4- سریال دارای صحنه های عجیب دیگری هم میباشد مثل بازکردن قوطی کنسرو لوبیا با سرنیزه به صورت یک دستی، قرمز شدن زیر پیراهنی اسد و عماد با زدن اولین ضربه شلاق (آنهم بدون اینکه زیر پیراهن پاره شود)، استفاده اغراق آمیز از بعضی واژه ها مثل هه به جای هست و نی به جای نیست به نشانه ی اهل تهران بودن، عدم نیاز به سوختگیری ماشین اسد در ساعتهای متوالی رانندگی!

۵-پشت صحنه این فیلم نشان داد که به صورت خیلی ناهماهنگ و خیلی بهم ریخته کار پیش میرفت و یک مشکل دیگر اینکه به نظره بنده از کارشناس نظامی با اطلاعات خوبی در این فیلم استفاده نشده بود

در پایان آقای کارگردان یادت باشد که: نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد


در  نگارش این مطلب از سایت شهید آوینی هم استفاده کردم

 

۷ نظر ۰۲ مرداد ۹۰ ، ۱۳:۵۰
مهران شیخی