سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

شکل گیری انقلاب (بطور خلاصه)

دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۷:۳۴ ب.ظ
دوران دانشجویی دوران نظریه پردازی است . خیلی ها را می بینیم که یا نظریه پردازی می کنند یا به نظریه دیگران گوش می دهند. نمی دانم شما عضو کدام گروهید .

خوب بگذریم بریم سراغ بحثمان

جدیدا نظریاتی مبنی بر این شنیده ایم که انقلاب اسلامی هنوز شکل نگرفته است!!!!!!!!

تعجب نکنید بله این نظریه ای از قبیل همان نظریات است

حال به نحوه شکل گرفتن یک انقلاب می پردازیم

فاکتورهای فرایند یک انقلاب و نتیجه آن عبارتند از ۱-نهضت ۲-انقلاب ۳-نظام سیاسی

انقلاب اسلامی ما هم از این فاکتورها دور نبوده بلکه اول در سال های خیلی قبل تر از انقلاب نهضت جرقه خورده و این نهضت ادامه داشته تا سال ۵۷که انقلاب عظیم اسلامی در ایران شکل گرفت در این مرحله بود که نظام سیاسی که در ادامه خواهم گفت دلیل آن چیست که می گوییم نظام سیاسی شکل گرفت و آن انقلاب شکل گرفت .

حال به این نکته می پردازیم چرا می گوییم انقلاب شکل گرفت و به نظام سیاسی تبدیل شد .

در واقع معنی انقلاب یعنی تغییر ساختار های موجود قبل از انقلاب و تبدیل به آنچه که انقلابیون می خواهند .

حال در اینجا این سوال رخ می دهد که آیا باید تمام ساختارها تغییر کند تا نام آن را انقلاب گذاشت یا اینکه اگر یکی از این ساختارها تغییر نکرد پس تا تحقق یافتن آن  انقلاب شکل نگرفته است؟

باید در جواب این سوالات گفت خیر اینگونه نیست در واقعیت اگر بخواهیم بنگریم خواهییم دید که تمامیه ساختارها قابل تغییر نیستند چون یک سری ساختارها براساس علم و منطق صحیح بنا شده و نیاز به تغییر ندارد چون عقلی و منطقی است .پس این نظریه رد شد که اگر ساختارها به تمام تغییر نکند انقلاب شکل نگرفته.

امیدوارم توانسته باشم درک خود رااز این نظریات به شما رسانده باشم اما بدلیل وجود امتحانات و کارهای زیاد نتوانستم کامل کنم مطلبم را

منتظر نظراتتان هستم

التماس دعا

۹۰/۰۲/۰۵
مهران شیخی

نظرات  (۴)

باسلام
خداقوت به خاطر به روز بودنتان باتوجه به کار زیاد
وامادر مورد مطلبتان:منتظر کامل شدن متن هستم در مورد متن فعلی نظر خاصی ندارد.
سینمای ما به کجا می رود ؟ هنرمندان ما چه ؟ ما تا کی قرار است سکوت کنیم ؟


واقعاً خط قرمزهائى هست که باید رعایت شود. یک جاهائى عبور از برخى از خطوط قرمز اخلاقى در بعضى از فیلم ها و سریال ها لزومى ندارد. بعضى از ارتباطات عشقى دختر و پسر که توى فیلم ها منعکس میشود، بد است، بدآموز است. … اما اینکه شما نوع برخورد یک زن و مرد را، یک عشق غلط را - این عشق هاى مثلث و مربع را - توى فیلم بیاورید، این مضر است؛ این را کاریش نمی شود کرد. کارى کنیم که اینها توى فیلم ها نیاید.

به روزیم با
به کجامیرویم
خدایا! أخطأت فارحمنی؛ من اشتباه کردم، تو ببخش.

یک بنده خدایی حلالیت طلبید و این پست را نوشتیم:
شماهم حلالمان کنید

یاعلی
نظام سیاسی نیازمند تغییر نیست اما نیازمند تعریف است.قرار به تغییر همه چیز نیست اما بدون تعریف جامعه به سمت بی عدالتی پیش می رود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی