سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

چیزی برای گفتن ندارم این روزها...

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۲۴ ق.ظ

اگر نهج البلاغه را باز کنید و خطبه اول آن را بخوانید مخصوصا نهج البلاغه های با ترجمه مرحوم دشتی و یکم بیشتر از یک رو خوانی ساده توجه کنید  و به جملات از دیده علمی (مثلا علوم تجربی که تازگی ها به اثبات رسیده توجه کنید) متوجه عمق بیانات امام علی (ع) می شوید. مثلا در خطبه اول آنجاکه در ستایش خداوند یگانه می فرمایند "طبقات فضا را شکافت و اطراف آن را باز کرد و هوای به آسمان و زمین راه یافته را آفرید و در آن آبی روان ساخت..." که اشاره دارد به مراحل پیدایش زمین و دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده اند که اول هوا وجود داشته و آب از اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است و ...(این مثال کوچکی هست که برای تقرب ذهن زدم و اگر مراجعه کنید به نهج البلاغه بیشتر متوجه منظورم میشوید)

 این روزها به سفارش یک دوست خطبه های  امام علی(ع) و بیانات امام خامنه ای (مد ظله) را  میخوانم.

به این نتیجه رسیدم که هرچه علم آدم بیشتر میشه قدرت درک این بیانات هم بالاتر میره ( قصدم یکی کردن این دو شخصیت بزرگ عالم نیست  و کسی هم منکر این نیست امام علی (ع) بعد از پیامبر (ص) بزرگترین جایگاه را در محضر حق دارند اما منظورم اینجاست که کسی هم که پیرو این بزرگوار باشد راهی جز نزدیکی به او ندارد همچون امام خامنه ای (مد ظله)).

سعی کنیم مرور کنیم و یاد بگیریم و سرلوحه اعمالمان قرار دهیم .

انشالله همه دوستان این عمل رو توی برنامه هاشون قرار بدن

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پ ن : متشکر از تمام دوستانی که در این ایام مارو همراهی کردن انشالله در شادی های شما جبران کنیم

پ ن ۱: بعد از فوت مادر بزرگم دلم به نوشتن نمیره مخصوصا از وقتی که روی سنگ غسال خونه دیدمش و یا لحظه ای که سره کفن را گرفتم و گذاشتم تو قبر همش خودمو جای اون میبینم واقعا اگر من جای او بودم چه داشتم؟

لا اقل او ۸۰ سال کسی تاره مویش را ندید....

اما من چی...

پ ن ۲: دلم از دسته خودم گرفته ...

پ ن ۳: دیشب گذشتم اما نه ساده ولی...

پ ن ۴: حرفهامو نیمه کاره میگذارم چون متاسفانه برداشتها همیشه اشتباه میشه

یا حق

۹۱/۱۲/۱۶
مهران شیخی

نظرات  (۱۳)

۱۶ اسفند ۹۱ ، ۰۸:۱۲ عیسی نوروزی
سلام دوست عزیز جناب آقای شیخی، اگه اجازه بدید میخام لینکتون کنم و از معلو ماتتون استفاده کنم، اگر لطف کنید بفرمایید با چه اسمی لینکتون کنم ممنون میشم.
پاسخ:
انشالله موفق باشید
سلام
امام علی:آگاه باشید که سرانجام دنیاراترک خواهیدگفت واز آن رخت خواهیدبست واز گفتار کسانی که گفتند نیرومندتر از ما کسی نیست اما آنها را به گورهایشان بردند ودر قبر نهادند درحالی که نه اختیار بر مرکب چوبی سوار بودند ونه با پای خود به مهمانی رفته بوند عبرت بگیریدآری از پهنه وکف زمین برای آنان گورها ساختندواز خاک کفنها واز استخوانهای پوسیده وشکسته همسایه ها تعیین نمودند.همسایه هایی که هرکس آنها را بخواند اورا جواب نمی دهند وجلوگیری از ظلم وستمی نمی نمایندوبه نوحه گری توهی نمی نمایند.
حرف زدن خیلی آسون هست جناب شیخی مهم موقع عمل هست.
چرا حضرت علی با چاه دردودل می کرد؟چون یارانش موقع عمل انگشت شمار بودن.
جناب شیخی خیلی از همین بسیجی ها خودشون رو پیرو ولی فقیه می دونن ولی موقع عمل بدتر از خودشون هیچ کس نیست از تهمت وتمسخر وتوهین وعهد شکنی وظلم ونارو زدن گرفته تا...
سلام علیکم برادر.
تسلیت میگم حاجی.خداوند با اولیا محشور بداره ایشون رو.
خودتم انشاالله شهید بشی.تو تخت مردن یک کابوسه.
یاحق

پاسخ:
یا حق
سلام
وبللاگ "پلاک213" افتتاح و به بروز شدبا

::::برای خودم؛ اگر رفتم جنوب::::
یا علی

پاسخ:
یا حق
منظورم با شما نیست جناب شیخی
از این حاجی ... زیاد هست
حاجی قلابی فراوون هست توجامعه.یه ریش ویه سربند وهای وهوی وشعار دادن
برو ببین چقدر تونستی توعمل نشون بدی
نترس از آنکه های وهوی دارد
بترس از آنکه سر به توی دارد
مبادا ظاهر انسانها فریبت بده چون شیطان هم وقتی آدم وحوا رو فریب داد دریک شکل مقدس ظاهر شد.
از همین بسیجی های مخفی کار باید ترسید

۱۸ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۳۹ سربازمنتظر
سلام خدایشان بیامرزد
باشه بقای عمرشما
دیروز اتفاقی تولپ تاب به یه سخنرانی برخوردم که ....
همین قدربگم که جواب سوالی که 12ساله منتظرش بودم روپیداکردم حالادیگه تصورکنین چقدخوشحال شدم وناراحت ازاینکه چرازودتردنبالش نرفته بودم وفقط بلدبودم ازاین واون گله وشکایت که چراکسی جوابمو نمیده و...
یه بخشیش مربوط بود به جایگاه اقاخامنه ای که فوق العاده بود وعظمتشو بیشتر نشون میداد
بدون شک راه اقاهمون راه انبیاست وخداکنه ماهم توهمون راه قدم برداریم
یاعلی

پاسخ:
یا حق
سلام حاجی
یه سر پیش ما بیای ضرر نمیکنی:
http://gharibebineshan.blogfa.com
در ضمن من باهاتم تا تهش!

پاسخ:
یا حق
۱۹ اسفند ۹۱ ، ۰۶:۵۲ از طرف پدری مهربان
با سلام و خسته نباشید
از شما دعوت می شود در ختم قرآن شرکت فرمایید
از 15 فروردین شروع می شه اگه تمایل به شرکت دارید سریع اعلام نمایید تا فرم را ارسال کنم
هر روز توسط هر فرد حداقل 1 حزب خوانده می شود و اعضاحداکثر 120 نفر هستند و در پایان هر روز قرآن یک دور می شود
اعضا مسئولیت بالایی دارند چون اگر یک روز 1 نفر حزب خود را نخواند قرآن ختم نمی شود
هر فرد بعد از 120 روز قرآن را یک دور کامل می کند
علاوه بر ثواب ختم گروهی قرآن در هر روز در پایان 120 روز ختم فردی کرده
لطفا به دوستان و خانواده خود نیز بگویید تا سریع اعضا جور شوند
اگر مایلید یا اطرافیان مایل بودیند میل بزنید و تعداد حزب های خواسته شده را بگویید
به دلیل پیش نیامدن سوء تفاهم : من از طرف و با همکاری و حمایت نویسنده پدر مهربان هستم بنابراین در مورد طرح فقط میل بزنید
منتظرم
Mahdi_Zahra133@yahoo.com
جالب بود
نگفتی چرا لینکاتو تغییر دادی!!!!؟؟
محافظه کار شدی !!!
چرا تسنیمو حذف کردی,؟اونکه ظاهرا از خودتونه
حتما مهمه

پاسخ:
...
سلام علیکم

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق/چار تکبیر زدم یکسره بر هرچه که هست
بروزیم با:
-به بهانه ی ...-
حرفهای ما هنوز ناتمام....تا نگاه میکنی وقت رفتن است
بازهم همان حکایت همیشگی
پیش از آنکه با خبر شوی
لحظه عزیمت تو ناگزیر میشود
آی....ای دریغ و حسرت همیشگی
ناگهان چه زود دیر میشود....(قیصر امین پور)
۲۰ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۱۲ کوچه عشق_ پلاک213
با سلام
شما به دیوار "کوچه عشق_پلاک213" لینک شدید
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی