سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

به هنگام و به اندازه !

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۶ ق.ظ

به نام حق

با گذشت حدود دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری که الحق و الانصاف به دور از شعار دادن که گاهی محکوم به شعار دادن می شویم ، مردم ما نشان دادند سیاسی ترین مردم دنیا هستند و با حضورشون باعث استحکام هرچه بیشتر نظام اسلامی در این دوره تقابل با مدرنیته شدند، حال میتوان صحبت های نگفته ای را مطرح کرد و آنها را به داوری و  نقد گذاشت .

قبل از وارد شدن به مبحث نیاز هست تعریف خود را از جامعه هدفی که در موردش صحبت می شود مطرح کنم ، از دیدگاه بنده فرد حزب اللهی فردیست به گفته امام امت: شب قدر قرآن بر سر می گیرد. اما در این چند خط سیاهه ،  منظور بنده از حزب اللهی ها به طور دقیق افراد مذهبی و متدین  ،با داشتن فعالیت سیاسی،فرهنگی،اجتماعی واز طیف اصولگراست.واژه دیگری برای این نام گذاری پیدا نکردم.

بعد از اتمام انتخابات و انتخاب جناب آقای حسن روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب از طرفداران کاندیداهای دیگر مباحثی مطرح می شد که به اعتقاد بنده اکثر آنها از روی  احساسات بود. 

الان جای این نیست بگوییم چرا آقای روحانی رای آورد و چه شد که این اتفاق رخ داد ،انشالله در یک فرصت مناسب مطرح می شود، اما بحث روی صحبت هایی است که بعد از انتخاب ایشان ، بین بعضی از حزب اللهی ها پخش شد . مباحثی از جمله : شهر سقوط کرد،آغاز 8 سال دفاع مقدس ،گوشه نشینی حزب اللهی ها ،شبهات در دین با لباس دین، خوانده شدن فاتحه ما و ... از این دست مباحث که زیاد به گوش ما رسید .

از نظر نگارنده به مباحثی که در بالا مطرح شد به کل اشکال اساسی وارد است .

ابتدا سوالاتی مطرح می کنم تا وارد مبحث بشیم و  به نتیجه این اشکال اساسی برسیم.

آیا از شرایط ریاست جمهوری تدین و اعتقاد به اسلام ناب نیست؟

آیا شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها ، هر 8 نفر را رییس جمهور بالقوه ندانسته بود؟

آیا شورای نگهبان کسی را تایید صلاحیت می کند که باعث سقوط کشور باشد؟

آیا شورای نگهبان، بند اصلی قانون اساسی در مورد اسلامی بودن را در نظر نگرفته؟

و...

با یک  بررسی ساده سوالات و صحبت های مطرح شده  به این نکته می رسیم که  ، تایید صحبت ها باعث زیر سوال رفتن یک قسمت از نظام می شود ، و این همان چیزی است که دشمن میخواهد، به طور ناخود آگاه بازی کردن در زمین دشمن.

سناریویی که چیده شده بود از نظر بنده بعد انتخاب آقای حسن روحانی برای جمهوری اسلامی  این بود که قشر حزب اللهی جامعه از جناب روحانی گذر کند و همچنین ایشون از این قشر گذر کند . قبلا هم در همین وب سناریو گذر از محمود احمدی نژاد را به بحث گذاشته بودیم و آنجا مطرح شد یک سناریوست، اتفاقات دور و بر آقای احمدی نژاد برای گذر حزب اللهی ها از ایشان و برعکس گذر ایشان از حزب اللهی هاست. 

این سناریو تا حدودی در اولین مصاحبه بعد از انتخابات آقای روحانی به طوری مشهود بود اما جناب روحانی از این امتحان سربلند بیرون آمدند .

 صحبت های اخیر جناب روحانی در افق رسانه  نیز مشخص می شود فضایی که ایشان در پیش گرفته اند تا به حال مناسب بوده است .

آگاهی و زمان شناس بودن نکته ظریفیست که باید به آن توجه خاص شود. برهه زمانی که در آن قرار داریم زمانی نیست که بخاطر مسائل انتخاباتی که قبل ازانتخابات بود ، آنها را به فضای بعد از انتخابات کشیده و طبق سناریو از پیش تعیین شده ای حرکت کرد تا نتیجه عکس از فعالیت ها بگیریم .

قشر حزب اللهی میتواند طبق نکته دقیقی که امام امت فرمودند :نقاط قوت ،منهای نقاط ضعف. راه خود را به سویی ببرد تا بجای آن گذر ، همکاری و همیاری در مورد مسائل کشور شکل بگیرد و کشور در دهه پیشرفت و عدالت طبق چشم انداز خود حرکت کند .

برویم به سمتی که در جامعه ایجاد امید کنیم،ایجاد نشاط چه سیاسی چه اجتماعی ، پیدا کردن نقاط ضعف و راه حل آن یک کار به شدت قوی برای قشر حزب اللهی می تواند باشد .نقاط ضعف دولت فعلی چیست؟ نقاط قوت آن چیست؟دولت آینده از کدام بهره ببرد؟ 

 نگذاریم باری دیگر رییس جمهوری دیگر تنها شود و افرادی که صلاحیت آن را ندارند بتوانند در دولت حضور پیدا کنند و دولت را از ریل رو به رشد خارج کنند.

این که اصلاح طلبان به میدان اجرایی باری دیگر وارد شوند و تفکرات خود را مطرح کنند جای کار دارد نه میدان را خالی کردن و طبق صحبت های جناب روحانی دولت ایشان دولتی فراجناحی خواهد بود پس نمی شود گفت که میدان به دست اصلاح طلبان افتاده است .

اصل بحث صحبتی است از یک دوست:مهم نیست چه کسی رای بیاورد مهم این است که گفتمان انقلاب راه خود را ادامه دهد.

انشالله

یا حق

پ ن : متاسفم که هنوز یک عده روابط را بر ضوابط ترجیح میدهند. 

پ ن1 : آبرو آدم ها را بردن که فقط به حرف زدن نیست!بعضی اوقات کارهامون آبروی دیگران را می برد.

پ ن2 : یک روزی سه تا بودیم اما الان یکیم . یک روزی هم دو تا یکی بودیم اما بازم الان یکیم . چه دنیای کینه ای داریم.

۹۲/۰۴/۰۹
مهران شیخی

نظرات  (۱۴)

به به سلام اخوی رؤیت شدین!!!
بله با مطلبتون موافقم 
کم از این متحجرین نبودن که حتی با آمدن آقای روحانی فاتحه دین را خواندند
چون تعریف درستی از دین نداشتند از این مزخرفات میگفتن
گاهی وقتا ما دشمن رو فراموش میکنیم به قول دوستان مارادونا رو ول کن غضنفرو بچسب
دشمن از این حرفا و درگیریهای سیاسی که که باعث توقف چرخ این کشور بشه خوشحال میشه 
والعاقبــــــــــة للمتقین.یاعلی
پاسخ:
سلام اخوی
یکم ترمز بگیر 
آهسته آهسته 
گفتم که از روی احساسات بوده و این که شما این را مزخرفات می نامید یک جوری خودش تحجر است 
انشالله عاقبت همه ما ختم به خیر گردد
یا حق
کجاش تحجره؟؟؟ واقعیاتی هم که خودتان بهتر میدانید که اوضاع رو دوستان چطور پیچیده 
کردن.
تحجر اینه که آقایون هرکسی رو که باهاش حال نکنن مورد حمله یا به قول
حضرت آقا قلم ها وحنجره های بی تقوا هرچه خواستن گفتن
ما نباید...
خودتم میدونی سیاست چقدر کثیفه که حتی بهترین و نزدیک ترین دوستانت هم حاضرن 
بخاطرش شما رو دور بزنن خود شما وسایر دوستان در متن کار بودیم دیدیم بداخلاقی ها و تهمت های ناروای آقایون باتقوای ظاهرنما را.یاعلی

پاسخ:
با سلام 
با اینکه مطرح میکنید من میدانم یا دیدم یا شنیدم و توپ  را در زمین ما می اندازید اصلا موافق نیستم
دیده های من و شنیده های من با شما متفاوت است 
در مرود حمله با بی تقوایی یک جاهایی شاید حرف شما درست باشد اما اگر ابتدای متن را با دقت مطالعه کرده باشید نوشتم که مخاطب من افراد با تدین هستند و فرد با تدین هیچ گاه با بی تقوایی نقد و به قول شما حمله نمیکند
این که سیاست کثیف است نکته ای است که ما داریم باهاش بی اخلاقی ها را توجیه میکنیم ، همین که شما میگید سیاست کثیف است قبح بد اخلاقی در آن برای شما شکسته شده 
در دین اسلام سیاست کثیف نیست. به زندگی نامه مولا علی ع مراجعه کنید در مورد مقابله با معاویه ،میگوید اگر بنا بر مکر بود من از معاویه بهتر می توانستم مکر کنم.
یک نکته ای هم برادرانه حضرتعالی به آن توجه کنید سیاه نشان دادن قشر مذهبی کار صحیحی نیست 
همیشه یک عده گرگ هستند در لباس میش اما نمیشه آن را به کل افراد تطابق داد
انشالله موفق و موید باشید 
یا حق

من هم با جرأت میگم حرفتان را قبول دارم ولی قبول دارید همین جماعت ده بیست درصدی
هم که هستن و ظاهرنما هستن آبروی جماعت حزب اللهی رو میبرن
همیشه حزب الله بخاطر ی عده افراطی ضرر کردن
درضمن اخوی چرا اعصابت خورده خواستم ی خورده باهات شوخی کرده باشم 
فـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدای انقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلابــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاسخ:
بازم سلام 
ممنون 
آره عده ای کم هستند که ظاهر نما باشند اما این برا شما صحیح نیست که مانند افرادی که نقد بی راهکار میکنند شما هم اینگونه باشید 
بلاخره به شما برچسب حزب اللهی هست 
پس نقد شما درونیست و باید متفاوت از کسانی  که بیرون از این حالا ما اسمش را میگذاریم مجموعه باشد 
نه تفریط خوبه نه افراط 
ما اعصابمون سره جاشه شما شاید با اعصاب خوردی جوابارو خوندید 
ههمون فدای انقلاب 
دوستتون داریم 
یا حق
سلامی دوباره
انشاالله راه کارارو میفرستیم خدمتتون
پاسخ:
سلام
انشالله

میشه جریان این نامه ی محرمانه رو بگید؟

پاسخ:
سلام
مهم نیست 
سوال خصوصی بود اشتباها بنده خدا عمومی ثبت کردن
موفق باشید
یا حق
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۶:۰۳ سرباز منتـــظر
سلم علیکم بله مانیز کم نکشیدیم از این قماش ...
به نظرم الان مهم ارمان های انقلاب و گفتمانشه الان اقای روحانی رئیس جمهور ماهستن .چه ملت دوست داشته باشن چه دوست نداشته باشن این اتیش خشم بعضی حزب اللهی ها فروکش کرده. به استثنای بعضی ها که همه چی رو تموم شدم میدونن و معتقدند شهرسقوط....
ولی انشاالله که اینطور نباشه وهمه درهرپست ومقام وجایگاهی که هستن بابصیرت جلو برن و با تمام وجود به کشور ونظام ودولت خدمت کنن.
بین حق وباطل چندان فاصله ای نیست مواظب باشم به خاطریه سری مسائل جزیی و تعصبات کورکورانه دین وایمانمون رو به راحتی از دست ندیم.
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم 
قماش؟ خوب نیست اینطور لفظ ها را به کار بردن .
انشالله بصیرت داشته باشیم 
یا حق
سلام
متنم ربطی به موضوعتون نداره اما دوست داشتم بنویسم.ولی مینویسم که بدونیم هیچ وقت نباید به ایمانمون اطمینان کنیم وهیچ وقت هم نباید ناامید بشیم وهیچ وقت هم چون حزب اللهی هستیم به قولی نباید فکر کنیم دیگران پایینتر از ما هستند
 یه زمانی بی خدا بودم.خدا توزندگیم نبود ولی بعد از یه زمین خوردن اساسی  وشکست وبی آبرویی یه  پس گردنی محکم از طرف خدا یه لحظه به خودم اومدم. می خوام بگم سیدالشهدایی که من بهش اعتقاد نداشتم اون بزرگترین لطف رو درحقم کرد بااینکه میتونست عذابم کنه والان ماههاست که رشته تحصیلی ام رو ول کردم ورفتم درمسیر قران واگه خدابخواد دارم حافظ قران میشم.وبازهم اگه سیدالشهدا بخواد میرم کربلاو خدا بهترین همسر دنیا رو بهم عطا کرد.چون بااینکه میدونست گذشته های خوبی نداشتم واهل رفیق بودم ولی بازهم منو پذیرفت و به خاطر رفتار خوب وملایمش من دیدم به اسلام تغییر کرد
یه لحظه به خودم اومدم وبرای خدا کار کردم خدا نوربارانم کرد.
هیچ توزندگیمون فکر نکنیم از همه پاکتریم چون دقیقا اول غرورمون وزمین خوردنمون هست
التماس دعا

پاسخ:
سلام علیکم 
ممنونم  از حضورتون 
اولین نکته ای که مطرح کردید دقیق است بله اولین  مرحله فرو رفتن در منجلاب همین غرور و تکبر است 
اما امام علی ع هم می فرمایند بزرگترین گناه  ناامیدی از رحمت خداست 
در مورد نکته دوم خوشحالم که امروز اوضاعتون خوبه ، برای ما هم دعا بفرمایید 
در مورد نکته سوم هم انشالله که پاک بشیم و الا ادعا کردن سودی ندارد
یا حق
خواهشا جواب قاطع ومنطقی بهم بدید وجایی که حق با من هست خواهشا وانصافا بگید حق با من هست وفقط توجیه نکنید.باشما هم پدرکشتگی ندارم که  بخوام به شما توهین کنم مخاطب من اون بالابالاها هستن.
من واقعا برام جای سوال هست چرا اختلاس سه هزار میلیاردی شد ولی دزدش رو محاکمه نکردن؟ این جامعه اسلامی بره نابود بشه که فقط ادعای اسلامی بودنش میشه.
فقط بلدن چهارتا بدبخت وفلک زده رو محاکمه کنن؟
در اسلام قانون اینه که دست دزد قطع بشه ولی توی ایران نمیشه می دونیدچرا؟
چون قانون رو به نفع خودشون نوشتن نه از اسلام چون اگه بخوان دست دزد رو قطع کنن اول باید دست سران حکومتی رو قطع کنن..
چرا رئیس قوه قضاییه ورئیس مجلس باید دوتا برادر باشن ؟پارتی بازی از این  واضح تر..اونوقت می خوان فساد اداری رو از بین ببرن .واقعا که مسخره کردن ملت رو.
چرا رییس قوه قضاییه مهدی هاشمی رو محاکمه نمی کنه هی  عقب می ندازن محاکمش رو...اصلا چرارهبر حرفی نمی زنه؟
می دونید چرا مردم رفتن طرف ماهواره ها؟چون تلویزیون ایران هیچ برنامه ای نداره ؟نه اینکه مردم بد شدن نه .چون فکری به حال رسانه ها نکردن فقط اون بالا نشستن دارن نظریه می دن.انصافا خودت تلویزیون رو روشن کن ببینم چی داره؟
فکر می کنی دشمن کیه؟ دشمن همین سران حکومتی هستن که فکری به حال جوونها نمی کنن اگه واقعا دلسوز هستن برنامه های تلویزیون رو متنوع وپربار کنن تا مردم نرن سراغ ماهواره ها.
جالبه تو شهر ما سپاه ماهواره ها رو قطع کرده بعد به مردم می گه ماهانه بیاین پول بداین تا وصلش کنیم؟به نظرت اینه هدفشون اجرای اسلام هست؟
متاسفم
متاسفم
متاسفم.
العجل یا مولا یا صاحب الزمان



پاسخ:
سلام علیکم 
فکر نمیکنم تا بحال غیر منطقی جوابی در وبلاگم داده باشم 
کی گفته اختلاس محاکمه نداشت؟جلو چشم 75 میلیون آدم دادگاه دروغکی برگزار کردن؟ خوب برگزار نمیکردن اگر بحث پارتی بازی بود.4حکم اعدام داده شد. شما فقط یک شخص خاوری را مد نظرتونه که بله درسته مسبب اصلی ایشونه که  اونم فرار کرده تو کشور که نیست شما بگید پارتی بازی کردن و راست راست داره میچرخه . اگر دستگیر شد و حکمش اجرا نشد شما بگید جامعه اسلامی به درد نمیخوره . همین مهدی هاشمی که شما میگید تا زمانی تو انگلیس بود و همه هم میدونستن تو انگلیس هست چرا دستگیر نشد؟حالا این خاوری که کلا مخفی شده . ببینید یک قانون بین المللی است که در شرایطی متهمی که به کشور دیگه رفته میتونه تحویل کشور خودش بدهد اما در کشورهایی مانند انگلیس و چند کشور دیگه چون ایران جز این معاهده بین المللی نیست چنین کاری انجام نمیدهند . پناهنده شدن دلیلش همین موضوع هست . 
در مورد دست دزد قطع شدن حضرتعالی فقط به گوشتان خورده دزد اما شرایط آن را خوندید؟ مصداق دست قطع کردن مفصله همینطور که نمیشه شمشیر گرفت دستور داد  دست مردم را قطع کنند . اسلام اینه به نظر شما؟ چرا از رفعت دین حرف نمیزنید ؟ حضرتعالی لطف کنید برید شرایط دست قطع کردن را مطالعه کنید بعد بیایید از اسلام و احکامش بگید در عموم .
در حکومت اسلامی اصل بر شایسته سالاری هست . اینکه دو مسئول بلند بالا برادر باشند دلیل انتخابشون بر برادری نیست بر شایستگیست .
اولا رییس مجلس را نمایندگان مشخص میکنند اونم چند نفر ؟چیزی نزدیک 300نفر با 300 نظر مختلف به نظر شما پارتی بازی کردن که آقای لاریجانی شده رییس ؟
اما رییس قوه قضاییه به دستور رهبریست و از وظایف رهبری می باشد . ایشان هم طبق قانون و طبق صلاحیت افراد و شایستگی فردی را انتخاب میکنند ، والا برادر مسئول تو جامعه ما زیاده اگر قرار بود هرکدوم مسئولیت داشته باشند که واویلا بود 
این در کلان اما در پایین تر قبول دارم جاهایی هست که برای مسئولیت پارتی بازی می شود .اما اصل بر شایستگیست 
ببینید تا من و شما دینمون ،اعتقادمون محکم نباشه این اتفاقات نمیوفته چرا؟چون مسئولان مملکت از همین من و شما هستند نه از فضا کسی بیاد .بحث دقیقا اعتقاد بعضی آدماست که سسته و این باعث ضربه به اسلام و حکومت اسلامی میشه.
در مورد اینکه مطرح کردید چرا رهبری در قضایا وارد نمیشود هم یک توضیحی عرض کنم خدمتتون ، هر کس وظیفه ای دارد ، گرفتن مهدی هاشمی کار رهبر نیست 
محاکمه اختلاس کار رهبر نیست 
در حکومت اسلامی رهبر تقسیم وظیفه میکند.بعد از تقسیم وظیفه هر کس باید کار خودش را انجام دهد ، اگر قرار باشد رهبر تو هر مسئله وارد شود پس دیگر نیاز به مسئولین نیست خوده رهبری کارها را انجام دهند .
رهبری وقتی شاکله اصلی را مشخص میکند،حرف از فساد اقتصادی می زند و آن را مشخص میکند اون کسی که باید کار را انجام دهد کاستی میکند تقصیر رهبری نیست گرچه من اسمش را کاستی نمیگذارم ،یک جاهایی مصلحت واجب است اما شما این را از من قبول نمیکنید و اسمش را میگذارید توجیه که این هم بخاطر روحیه شاد جوانیتون است مثل ما پیر شدید می فهمید مصلحت هم باید باشد .
شهر شما کجاست ؟ ما خودمون با سپاه بزرگ شدیم اما اولین بار از زبان شما میشنویم این حرف را . سپاه پول ماهواره بگیرد؟ 
کمی دقت کنید شاید بحث چیز دیگر باشد.
در مورد ماهواره هم قبول دارم صدا و سیما می تواند با بالا بردن حجم برنامه ها و مخصوصا محتوای آن مردم را به سمت رسانه ملی بکشد تا ماهواره 
اما یک نکته را فراموش نکنید ،رسانه های خارجی چون بر آنها دین مطرح نیست از جاذبه های گناه آلود نیز استفاده میکنند که در رسانه ما این امکانش نیست و خیلی ها هم شاید به سمت ماهواره بخاطر همین جاذبیتش سوق داده میشوند باز بحث برمیگرده به دین داری
یک نکته آخری هم خدمتتون عرض کنم که مشکل همیشه هست اونم برا جامعه 75 میلیونی با 75 دیدگاه مختلف .این که اتفاقاتی رخ میدهد و خلاف اون آموزه های دین ماست ،درست نیستند  اما رخ میدهند که اگر حکومت اسلامی نبود اینها به فاجعه تبدیل می شد. 
من قبول دارم بعضی حرفهاتون را که چرا در جامعه اسلامی چنین شد اما قبول ندارم که از جز به کل برسید و کلیت را زیر سوال ببرید
اگر جایی غیر منطقی حرف زدم بفرمایید باز جواب بدم
موفق باشید
یا حق 



حرف شما درست ومتین.ولی بعضی از جوابهاتون رو قبلا از دیگران شنیده بودم ونپذیرفتم به هرحال متشکرم.
درضمن جناب زهرا/ساره بااسم مختلف نظرات مختلف گذاشتن شاید کارصحیحی نباشد.
.
.
.
.
درضمن جناب شیخی سوءظن به دیگران گناه بزرگتری هست.امیدوارم در مسائل سیاسی واجتماعی هم به راحتی این سوءظنی که داشتیدوبا یک شک وتردید قضاوت نکنید.
یاحق

پاسخ:
سلام علیکم
خوب بگید و بحث کنید تا گره کار باز شود 
بنده سوء ظن ندارم به کسی طبق آی پی های ثبت شده این دو نام با یک آی پی نظر گذاشته اند یعنی از یک سیستم ...
اما حرف شما درست شاید یکی نباشه میتونه سیستم های دانشگاه باشه ...
در هر حال خوشحالم از حضورتون و نظراتتون ان شالله بتونیم حق را از باطل تشخیص بدهیم
التماس دعا
یا حق

...هنگامه تلاقی  سفیانی لعنت الله علیه با حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا جهت قتال از آسمان صدایی شنیده میشود که : بهوش همانا اولیا الهی یاران اویند یعنی حضرت ولی الله الاعظم ارواح من سواه فداه...این بدان معناست که خوف و حزن در این لشکر الهی راهی ندارد قال الله تعالی فی کتابه :الا ان اولیا الله لا خوف علیهم ولا هم یحزنون...صدق الله العلی العظیم...یا صاحب العصر والزمان ادرکنا واغثنا بحق عمک العباس سلام الله علیه... 

پاسخ:
ممنون 
آدرسش همونه دیگه آره؟

سلام

من هم موافقم به جای محکوم کردن دنبال مقصر گشتن بهتر است به انتخاب ملت اعتماد کنیم

درست است که ملت با توجه به تجربه تلخی که از دولت احمدی نژاد داشتند دیگر فرصت ازمون و خطا به هیچ کدام از طیف اصول گرا و پایداری ندادند اما بهتر بود بچه های ارزشی دست بر میداشتند از گله وشکایت و توهین به حجج اسلام و موسسین پایداری

ما اعتقاد راسخ داریم که این کشور صاحب دارد در سایه عنایات وی و بیدارگری های رهبری عزیز ان شاءالله به حول و قوه الاهی بیش از پیش سر بلند خواهیم بود

اگر موافق به تبادل لینک هستید باعث افتخار خواهد بود که به وبلاگ حقیر هم سر بزنید متشکرم 

اسم وبلاگم رو فراموش کردم عذر می خوام..
۱۳ تیر ۹۲ ، ۱۶:۰۰ علیرضا منتظر
سلام .  اگه امری نیست رفع زحمت کنم.
پاسخ:
سلام
عرضی نیست
۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۹:۳۵ محمدباقر کمالی

سلام داداش خوبی

بسیار عالی

دیگه به ما سر نمیزنید

نکنه ما را فراموش کردید؟

یا علی

پاسخ:
سلام علیکم
شما بزرگواری
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی