سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

تحلیل های من / از اصولگرایان چه خبر!!!

شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۵۵ ق.ظ

حدود 5ماه دیگر شاهد برگزاری نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود. کم کم هم دارد تنور انتخابات داغ تر میشود و مطمئنا در چند ماه آینده شاهد تحرکات جناح های سیاسی داخل و خارج از کشور خواهیم بود . در این اوضاع و احوال بر آن شدم یک بررسی بر اوضاع در حد دانش خودم داشته باشم. مطالبی که در این رابطه خواهید خواند :

1-از اصولگرایان چه خبر!!!

2-اصلاحطلبان یا فتنه گران؟؟؟

3-جریان انحرافی!!!

4-بازیگر پنهان !!!

5-جمع بندی و نتیجه گیری.

در این چند روز مهمان عزیزی داشتیم که تشویق ها و راهنمایی های ایشان باعث شد به نوشتن تحلیل در حد و اندازه خودم اقدام کنم.

از اصولگرایان چه خبر!!!

جبهه مسلط کشور همچون چند انتخابات گذشته جبهه اصولگرایی است و شبیه انتخابات مجلس هشتم روندی را در پیش گرفته اند و کمیته 15 نفره ای را با فرمول 7+8 را تدارک دیدند.

پس از گذشت یک سری اتفاقات و ورود برخی جریانات به اصولگرایان چینش این 15 نفر چنین شد که کمیته 7 نفره متشکل از نمایندگان جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (4نفر) به همراه اعضای کمیته شامل آقایان عسگر اولادی ،حداد عادل و علی اکبر ولایتی

در کمیته 8 نفره هم جبهه پیروان خط امام و رهبری 2 عضو ، اصولگرایان تحول خواه 2 عضو ، رایحه خوش خدمت 2 عضو و هرکدام از آقایان لاریجانی و قالیباف یک عضو به عنوان نماینده خود معرفی کردند.

بعد از اتفاقات حواشی دولت و جریان انحراف(که بعدا به آن میرسیم!) جبهه پایداری انقلاب اسلامی که متشکل از وزرا و وکلایی بودند که پس از جدی تر شدن مسائل جریان انحرافی از دور و بر دولت کنار کشیده و این جبهه را شکل دادند و  گرایش آنها هم به فراکسیون انقلاب اسلامی میباشد .

از افراد شاخص این جبهه آقایان حداد عادل و علامه  مصباح یزدی نیز هستند.

در این اوضاع و احوال بود که طیف ناراضی دیگر از روند وحدت اصولگرایان هم به سرعت تشکیل جبهه ای مشابه پرداخت و خود را جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی معرفی نمود .

این جبهه همان اصولگرایان مجلش هشتم هستند که لیست جدایی تحت عنوان اصولگرایان فراگیر منتشر کردند و راهشان را جدا نمودند آقای محسن رضایی از چهره های این گروه میباشد . این گروه دنبال کانون محوری اصولگرایان ، آیت الله مهدوی کنی میباشند .

جبهه پایداری هم به دنبال یکی ورود  رسمی با نمایندگانی شاخص به مکانیزم 7+8 بوده و دومی حذف سهمیه آقایان قالیباف و لاریجانی از این کمیته هستند چرا که جبهه گیری این دو شخص در ابهام است

کلی ترین اتفاقات اصولگرایان این چنین بوده و در طول این چند ماه هم اختلافات بین اعضا این جبهه کم و بیش زیاد شده که این خود یک نقطه ضعف و حربه دشمن است.  

 

۹۰/۰۷/۳۰
مهران شیخی

نظرات  (۴)

2تا سوال با خوندن این مطلب برام پیش اومد.
یکی اینکه: اینا خبر بودن یاتحلیل ؟
دوم اینکه :این اخبار خودتون بود یا مهمانتون؟

پاسخ:
مهمونمون سطحش بالاتر از این حرفاست
هندونه! من شما رو نمی شناسم؟؟؟

پاسخ:
منه بیچاره که نه هندونه رو میشناسم نه آشنارو چی باید بگم؟
سلام
جمله آخرش تحلیل بود؟؟
پاسخ:
به تحلیلم میرسیم

چه کارا می کردیم!!!
یادش بخیر!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی