سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

سخـــــن عشـــــق

. سخن عشـق ِ تو بی آن که برآید به زبـانم/ رنگ ِ رخسـاره خبر می دهد از سرِّ نهـانم /گـاه گویم که بنالـم ز پریشانی حـالم/ بـاز گویم که عیانست چه حاجت به بیـانم! . .

دهه دوم محرم!!!

چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۵۷ ق.ظ
همیشه با خودم میگم چرا این رسم شده که قبل از شهادت حضرت ارباب عزاداری میکنیم اما بعد از عاشورا که اوج مصائب آن حضرت است این عمل به طور قابل ملاحظه ای نادیده گرفته میشود . دلیل خاصی هم برای این کار پیدا نکردم جز یک رسم سنتی قدیمی و نام گذاری دهه اول محرم به نام یاران آن حضرت  .

با خودم دارم این فکرو میکنم که این رسم ها چطوری گذاشته میشه و چطور موندگار میشه

به نتایجی هم رسیدم که اولا دلایل قومیتی بوده دوما به اقتضای زمان و مکان بوده سوما خوده رسم بوده و...

شاید بگید خیلی خودمو بزرگ میبینم اینجور حرف میزنم البته که خودم تکذیب میکنم اینو چون من خاک پای نوکرای اباعبدلله هم نیستم اما دنبال اینیم که این رسم را جا بندازیم در دهه دوم هم عزاداری ها تشکیل بشه نه این که الان نیست هست اما قابل مقایسه با دهه اول نیست . این را هم میدونم که چون اون دهه اولش یه شور ایجاد میکنه با اومدن محرم و کم کم به اوج میرسه در عاشورا اما از عاشورا به بعد این چنین خصوصیتی نداره اما باید یه راهکار بالاخره پیدا کنیم برای این با هم .

من خودم که توان برپایی مراسم برا حضرت را در حد قابل قبول ندارم اما اگه داشتم مطمئنا میگذاشتم در دهه دوم .

شنیدم مداحان هم جلسه ای را در  این رابطه گذاشتن اما خبر ندارم از خروجی کارشون .

منتظر پیشنهادهاتونم در رابطه با این موضوع که ایشالله راه گشا باشه برای یک سنت حسنه

۹۰/۰۹/۱۶
مهران شیخی

نظرات  (۱۲)

۱۶ آذر ۹۰ ، ۱۳:۰۲ برداشت اولیه
سلام
یک جمله در این محرم خیلی به من چسبید اون هم این بود که محرم و صفر ماه ارتقای معارف دینی است اگر به این دو ماه این طور نگاه کنیم تک تک روزهای آن اهمیت می یابد
پاسخ:
موافقم
۱۶ آذر ۹۰ ، ۱۵:۳۳ کنجکاو کوچک
سلام
یه سوال...ما چند تا امام داریم؟
حتما جواب بدین ..چون مهمه برام!
پاسخ:
موفق باشی
۱۷ آذر ۹۰ ، ۱۲:۲۱ کنجکاو کوچک
سلام
نه من خودم از اونایی ام که می گم امام خامنه ای...شما لطفا جواب منو بده!
پاسخ:
12 امام معصوم داریم
سلام
متاسفانه پیامتون رو دیر دیدم.باز هم ممنون,این روزها,کتاب حماسه حسینی کمک زیادی به من کرد.
پاسخ:
یا حق
۱۹ آذر ۹۰ ، ۱۳:۰۲ عبدالکریم
به نظرم امام حسین اصلا به اینها نیازی نداره به عمل ما نیاز داره اینکه یه کم عقبتر یه کم جلوتر مهم نیست
پاسخ:
حرف شما هم متینه بزرگوار
سلام. تو ولایت ما دهه اول محرم از صبح زود مراسم با زیارت عاشورا شروع میشه و تا شب همینطور ادامه داره ولی عزاداری تا بیستم ادامه داره با این تفاوت که دهه دوم فقط شبا برنامه داریم.
پاسخ:
سلام
چرا بعضی ها فکر میکن بسیج ارث باباشونه؟ چرا هر کسی رو ادم حساب نمیکنن؟
پاسخ:
نمیدونم بخدا چرا.مگه اینجوریه؟
۱۹ آذر ۹۰ ، ۲۰:۳۴ سرگشته ی گل نرگس
سلام
شما می دونین چرا نماد امام زمان (عج) ، گل نرگسه؟ می شه لطفا دلیلشو پیدا کنین برام؟
پاسخ:
یا حق
سلام
ضمن عرض تشکر از مدیریت خوب شما و وبلاگ فعالتان
پیشنهاد خوبی است اما عزاداری قبل از عاشورا اشکالی ندارد و بعد از عاشورا هم دو سه روز عزاداری کافی است .و این به خاطر این است که عاشورا اتفاق افتاده است در هزار و اندی سال قبل
پاسخ:
یا حق
سلام چرا نشریه لبیک امسال چاپ نشد؟
پاسخ:
یا حق
بله دقیقا همینجوریه اگه شما هم در جواب یه پیشنهاد ساده که به عالیجنابان میدادین "به تو ربطی نداره دخالت نکن" میشنیدید. الان نظرتون با من یکی بود.
چرا امتیازات فقط ماله یه عده خاصه؟ چرا هر وقت حرف از دیدار اقا میشه یا سفر مشهد و جنوب و کربلا و... پیش میاد فقط یه عده خاص پای ثابت برنامه هان؟این یه عده لیاقتشون بیشتر از بقیه است یا اصلا موضوع چیز دیگه است؟
پاسخ:
جدی نمیفهمم چی میگین
سلام خفقان!
راستش منم نمی فهمم! شما اگه مصداق بیاری ما هم می تونیم بفهمیم واقعا این مورد بوده یا نه!
منتظرم ها!
پاسخ:
ما هم منتظریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی